środa, 25 maja 2016

Mrożona proteinowa mleczna kanapka







Dziś coś dla osób aktywnych fizycznie, które stosują odżywki białkowe. Kiedy trudno jest mi uzupełnić białko w diecie, sięgam po takie odżywki. A że lubię eksperymentować w kuchni, wpadłam na pomysł zrobienia mrożonej mlecznej kanapki, która doskonale sprawdza się w coraz cieplejsze dni.


Składniki:


Na ciasto:

2 jajka (białka i żółtka oddzielnie)
Mąka ziemniaczana - 30 g
Kakao - 12 g
Ksylitol* - czubata łyżka
Proszek do pieczenia- 1/3 łyżeczki
Szczypta soli


Na krem :

Odżywka białkowa (u mnie smak tiramisu) 30 g
Mleczko kokosowe (stała część) 100 g

* Zależy od preferencji smakowych, ja lubię mniej słodkie ciasta, dlatego dla miłośników słodkości radzę dodać więcej.



Przepis:

  1. Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni.
  2. Białka ubijamy ze szczyptą soli na sztywną pianę.
  3. Ciągle miksując, dodajemy ksylitol.
  4. Dodajemy żółtka(w dalszym ciągu nie przerywamy miksowania).
  5. Do ubitej masy stopniowo przesiewamy mąkę, kakao i proszek do pieczenia,  wszystko miksujemy na najmniejszych obrotach lub delikatnie mieszamy drewnianą szpatułką.
  6. Masę przekładamy do małej prostokątnej formy wyłożonej papierem do pieczenia.
  7. Pieczemy do suchego patyczka.*
  8. Ciasto studzimy. W międzyczasie przygotowujemy krem -  mleko kokosowe miksujemy do uzyskania konsystencji gęstej śmietany. Następnie dodajemy odżywkę białkową i szczyptę soli. Ponownie miksujemy. Jeżeli krem jest za mało słodki, dodajemy ulubioną substancję słodzącą.
  9. Przestudzone ciasto przekrajamy wzdłuż i przekładamy kremem.
  10. Wkładamy do zamrażarki na 3 godziny.

*Piekłam 15 minut, ale wszystko zależy od piekarnika. Radzę uważać, by wierzch ciasta się nie przypiekł.


Przepis wymaga od nas cierpliwości, ale sądzę , że warto poświęcić na niego trochę czasu. Na zdjęciu widoczna jest tylko połowa porcji z przepisu.




30 komentarzy:

  1. Wygląda bardzo apetycznie. Chętnie bym zjadła, ale z trochę innymi składnikami, bo nie stosuje odżywki bialkowej, ale pomysł bardzo fajny i apetyczny. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję. Pomysł na masę zależy już od naszej wyobraźni. Warto poeksperymentować. :)

      Usuń
  2. można zastąpić czymś jajko? jak tak to chętnie zrobię :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznam się, że nie znam się na wegańskich odpowiednikach. Polecam poszukać przepisów na wegański odpowiednik biszkoptu, weganie nie raz zaskoczyli mnie swoją pomysłowością :)

      Usuń
  3. Omg, jakie cudo! A z początku myślałam, że będzie to jakiś nie za zdrowy skład, a tu proszę! Wszystko mogę na legalu jeść :D Dzięki za przepis! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Wszystko da się zrobić, liczą się chęci :D

      Usuń
  4. Fantastyczny pomysł, czegoś takiego mi brakowało, bo wciąż mam problemy z odpowiednią ilością białka, na pewno wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mogłam pomóc. Ostatnio także coraz częściej miałam ten problem, stąd pomysł na kupienie odżywki białkowej i wymyślanie sposobów na przemycanie jej w jedzeniu. Pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Ciekawy pomysł! Muszę kiedyś wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Można czymś zastąpić odżywkę białkową?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może mlekiem w proszku? Chociaż ten produkt cieszy się złą sławą. Obawiam się , że z samym mlekiem kokosowym konsystencja kremu będzie zbyt płynna. Sądzę, że można dodać zmielone wiórki kokosowe do uzyskania dość zwartej konsystencji. W tym przypadku radzę też dodać jakąś substancję słodzącą.

      Usuń
    2. Mam obawy co do efektu końcowego tego kremu, po zamrożeniu może wyjść dość twarda masa. Tak czy owak, nie ma za co :)

      Usuń
  7. Jakie wymiary na twoja foremka?

    OdpowiedzUsuń
  8. Mleczna kanapka jest pyszna! Chętnie wypróbuję ten przepis, tylko bez odżywki białkowej, której nie używam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mleczna kanapka jako ciasto jest dla mnie pyszna, nie lubię jednak tych sklepowych batoników ;) Radzę pokombinować jakoś z kremem, bo to właśnie odżywka białkowa nadaje tej przekąsce charakterku. :)

      Usuń
  9. Apetycznie wygląda! Pamiętam, że w dzieciństwie jadałam mleczne kanapki. Teraz jednak zdecydowanie bardziej przekonuje mnie Twoja wersja :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi to słyszeć, domowe smakuje najlepiej :)

      Usuń
  10. To coś specjalnie dla mojego pięciolatka (tyle że bez odżywki białkowej). Zapisuję przepis ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi :) W tym przypadku może to być dla synka za mało słodkie, radziłabym dodać więcej ksylitolu lub innego słodzidła. Pozdrawiam!

      Usuń
  11. Ciekawie wygląda, a smakuje pewnie jeszcze lepiej :D Zrobię koledze, który trenuje street workout :D

    pozdrawiam
    kafurka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marzę o trenowaniu street workout! Kiedyś muszę się przełamać:D

      Usuń
  12. Muszę zrobić! :>
    A jak już zrobię, to podzielę się wrażeniami! :>

    OdpowiedzUsuń
  13. Zapowiada się super, dodałam do zakładek i muszę wypróbować przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Odpowiedzi
    1. Jutro robię podwójną porcję dlatego zapraszam na spróbowanie! :D

      Usuń