niedziela, 26 czerwca 2016

Domowy trening kick-boxing - sposób na rozładowanie negatywnych emocji



Jak już niejednokrotnie wspominałam, obecnie skupiam się na treningu siłowym. Jednak  z przetestowanych dotychczas treningów, to kickboxing stał się moim faworytem i jestem pewna, że jeszcze kiedyś do niego wrócę. Ten rodzaj aktywnego spędzania czasu towarzyszył mi w ciężkim okresie mojego życia, kiedy to bliska dla mnie osoba miała poważne problemy zdrowotne. Pamiętam te gromadzące się we mnie emocje i szukanie sposobu na ich rozładowanie. Wtedy właśnie odkryłam kickboxing, w którym zakochałam się od pierwszego wejrzenia. Nigdy dotąd tak bardzo nie zaangażowałam się w wykonywanie ćwiczeń. Nigdy też dotąd po treningu nie płakałam - nie ze złości, a z uczucia ulgi. To taki mały wstęp, w którym chciałam uargumentować mój pomysł zamieszczenia danego wpisu. 


Kickboxing jest to sport walki łączący w sobie elementy boksu i karate. Charakterystyczne dla tego sportu są kopnięcia (stąd kick) i ciosy pięścią stosowane w boksie (stąd boxing). Ja jednak nie zamierzam skupiać się na kickboxingu jako na dyscyplinie sportowej. Przedstawię Wam za to jego domową wersję.


Trening kickboxing należy do ćwiczeń ze strefy cardio. Jest on idealny dla osób, które chcą urozmaicić swój plan treningowy.


Czas na jedną z najważniejszych kwestii związanych z treningiem – płynących z niego korzyści. Proszę nie powoływać się całkowicie na informacje typu ,,trening ten prowadzi do spalania tkanki tłuszczowej”. Wszystko zależy od tego jak się odżywiamy i w jakim celu ćwiczymy.
Nie jestem modelką fitness, czy też kulturystką dlatego interesują mnie inne zalety treningu i chciałabym żebyście również skupili na nich uwagę. Po to właśnie stworzyłam ten blog – aby każdy z Was mógł odkryć drugą (lepszą) stronę treningu.





Oto kilka moich wskazówek abyś dał z siebie 100% przy danym treningu :

  • Staraj się skupiać na każdym ciosie.
  • Pamiętaj – kluczem do efektywnego treningu jest zaangażowanie! Wyobraź sobie jakąś nieprzyjemną sytuację z przeszłości i wykonując uderzenie pięścią pomyśl jak za pomocą tego ciosu rujnujesz nieprzyjemne wspomnienia.
  • Nie przypominasz sobie sytuacji, które mogą wyprowadzić Ciebie z równowagi? Radziłabym więc wyobrazić sobie byłego chłopaka lub niemiłą koleżankę. Wszystko w celach treningowych :> .
  • Trening z pazurem powinien być wykonywany w takcie żywiołowej muzyki! Lecąca w radiu melancholijna piosenka Bajmu raczej nie doda nam zapału...U mnie sprawdza się rytmiczny amerykański rap (którego na co dzień nie słucham). Każdą osobę rozbudza jednak inny typ muzyki. Jestem pewna, że większość z Was ma swoje ulubione kawałki ;)

Na koniec chcę podzielić się z Wami moimi ulubionymi treningami kick-boxing :


Wykonywaliście kiedyś taki trening?

Spokojnej niedzieli! :)

56 komentarzy:

  1. Jak będę musiała się wyładować, to na pewno sięgnę po tego typu trening :D Wiem, że właśnie Kelli go bardzo lubi. Sama chciałam spróbować, ale jakoś zawsze wybierałam co innego. Czuję, że jest efektywny tylko wtedy, gdy wykonujemy ruchy dynamicznie, jakbyśmy naprawdę chcieli komuś przyłożyć - w innym przypadku po prostu sobie machamy łapkami :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie ten trening wymaga od nas niezłego zaangażowania! Jeżeli będziemy go wykonywać byle jak to nawet nie poczujemy, że coś ćwiczyliśmy. Kick-boxing poznałam właśnie dzięki Fitness Blender ;)

      Usuń
    2. Dzisiaj rano musiałam się wyżyć i pozbyć złości - ten 10 minutowy, jako dodatek do innych ćwiczeń, był super! Pozbyłam się złości, aż mi się ramiona i nogi trzęsły pod koniec :D A jaka ulga! Dzięki wielkie :)

      Usuń
    3. Cieszę się,że ćwiczenia Ciebie nie zawiodły! :) Widzę, że w 100% procentach się zaangażowałaś :D

      Usuń
  2. Fajne te treningi ;) Idealne na rozładowanie po ciężkim dniu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak najbardziej! Podczas tego treningu można się zdziwić ile drzemie w nas siły ;)

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Zdenerwowana osoba często chce coś rozwalić - dosłownie. Takie ciosy i kopnięcia mogą zaspokoić to pragnienie :>

      Usuń
  4. Interesujący jest kickboxing niesamowicie! :) Brałam udział w takich zajęciach, ale bardziej chyba kręci mnie trening siłowy, taniec i zumba. Już nie mam gdzie wcisnąć w plan kickboxingu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Brałaś udział w zajęciach kickboxing? Jakbym chciała coś takiego przeżyć! :) Widzę, że aktywność fizyczna odgrywa dużą rolę w Twoim życiu. Rozumiem brak miejsca na dodatkowy trening ;)

      Usuń
  5. Właśnie, żeby coś więcej chcieć wyciągnąć poza 9% tłuszczową sylwetką, tak, to się powinno najbardziej liczyć. To trzeba podkreślać ciągle i jestem ci niesamowicie wdzięczna że zawsze apropos tego tematu o tym wspominasz. Jako jedyna właśnie.

    W taki skwar ostatnie na co mam siłę to kopniaki powietrza ;___;

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa! Próbuję jakoś zmienić podejście ludzi do sportu. Dążenie do bardzo niskiego poziomu tkanki tłuszczowej na pewno nie jest dobrą motywacją do ćwiczeń, według mnie takie podejście jest po prostu niezdrowe.

      Oj nie ma co ukrywać - wybrałam najgorszy moment na taki wpis, ale ten pomysł przyszedł mi do głowy tak nagle,że już nie myślałam rozsądnie ;D

      Usuń
  6. Czytasz w myślach? :D Monika ma swój jogging, którego uwielbia i wręcz "jara" się bieganiem czego ja nie mogę zrozumieć... nie lubię biegać od zawsze ale próbowałam polubić ten rozdaj aktywności. Dlatego od pewnego czasu szukamy czegoś dla mnie i zastanawiam się właśnie nad kick-boxingiem :) Filmy bardzo mi się przydadzą i na pewno do nich wrócę po uporaniu się z pracą! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mamy podobne zainteresowania to już nauczyłam się czytać Wam w myślach! ;D Może połączycie te dwie dziedziny i będziecie razem truchtać włączając w to elementy kickboxingu xD Co ja wymyślam, koniec weekendu źle działa na moją psychikę!

      Życzę więc powodzenia! :)

      Usuń
    2. Może takie połączenie nie byłoby takie złe ale ludzie zbierający na polu ogórki pewnie by się dziwili xD

      Usuń
  7. Nigdy nie próbowałam i jakoś nie ciągnie mnie do tego rodzaju sportu, ale może kiedyś... ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie każdy potrzebuje takiego odstresowywacza. No ale wiadomo, preferencje się zmieniają. :)

      Usuń
  8. Odpowiedzi
    1. Cieszę się,że nie tylko ja je uwielbiam! Masz swoje ulubione treningi?

      Usuń
  9. Cały czas szukam aktywności fizycznej, która by mi sprawiała satysfakcję, kick-boxing chyba jednak nie jest dla mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno jeszcze znajdziesz rodzaj treningu, który będzie sprawiał Ci satysfakcję. Wybór jest szeroki :)

      Usuń
  10. Tego typu aktywność mogłabym robić w zaciszu domowym bo publicznie trochę mogłabym śmieszne wyglądać :P tym bardziej że nie mam dobrej kondycji :] mam bardzo ograniczony wolny czas i po powrocie z pracy do domu już nie mam siły na ćwiczenia tym bardziej że dziennie tracę ok 3 godziny na sam dojazd do pracy :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli ćwiczyłabyś to nie przejmowałabym się opinią innych. W końcu ćwiczy się dla siebie! Brak czasu - jeden z największych problemów XXI wieku. Człowiek potrzebuje chwili oddechu, podziwiam więc Ciebie za wytrwałość. I bez ćwiczeń silna z Ciebie kobieta!

      Usuń
  11. Ale świetne, nigdy nie próbowałam ! Czas to zmienić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życzę więc energii podczas treningu! Uderzaj z całych sił! Wtedy będziesz mogła dostrzec jak wspaniały może być trening kick-boxing ;)

      Usuń
  12. Nigdy nie próbowałam! Brzmi bardzo ciekawie :) Muszę wieczorem przejrzeć te filmiki, może się skuszę na taki trening :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od razu ostrzegam - z pozoru wyglądają łatwo ;)

      Usuń
  13. nigdy nie probowałem jednak zapewne można się zmęczyć ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak mówiłam - kluczem jest tutaj zaangażowanie :)

      Usuń
  14. Taki trening jest świetny jak mogłam to zawsze ćwiczyłam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję,że rezygnacja z tych ćwiczeń była jedynie osobistym wyborem! :)

      Usuń
  15. Chyba muszę spróbować takiej formy wysiłku fizycznego :) Zawsze jakaś alternatywa do interwałów jak mi się znudzą :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie są to aż tak mocno intensywne ćwiczenia jak interwały, ale i tak dają w kość! ;)

      Usuń
  16. Uwielbiam :) I nie nudzi się tak szybko jak standardowe ćwiczenia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się! Jest mnóstwo kombinacji ciosów i kopnięć :)

      Usuń
  17. Znalazłam kiedyś fajny trening właśnie w stylu kickboxingu. Dawał wycisk i człowiek od razu inaczej się czuł. Ja polecam. Chociaż może byłego to by wolała sobie w takim momencie nie przypominać :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Był to trening z internetu? Pamiętasz jak się nazywał? :) No to już zależy jakie emocje na Tobie wywiera takie wspomnienie ;D

      Usuń
  18. Nigdy nie próbowałam tego sportu, zawsze mi się wydawało, że do tego potrzebne jest czujne oko trenera :) Fajny sposób na wyładowanie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z trenerem na pewno poprawiłaby się jakość naszego treningu. Niestety podczas niektórych ćwiczeń nie dostrzegamy swoich błędów . Jednak sądzę,że każdy potrafi porządnie kopnąć w powietrze :D Polecam spróbować!

      Usuń
  19. Ja się kiedyś naoglądałam Daredevila i stwierdziłam, że super by było tak potrenować. Trafiłam wtedy na ostatni z zamieszczonych przez Ciebie treningów i bardzo przypadł mi on do gustu :D Nieźle się spociłam, zmęczyłam, ale wyładowałam wszystkie negatywne emocje :) Muszę ogarnąć również pozostałe treningi, które polecasz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy nie oglądałam tego serialu, ale jeżeli występują w nim elementy kick-boxingu to z chęcią się na niego skuszę ;D Właśnie do ostatniego poleconego przeze mnie treningu najczęściej powracałam. Jak najbardziej polecam oba pozostałe!

      Usuń
  20. Trenowałam kick-boxing kilka lat temu (tylko sparingi sobie darowałam;) i faktycznie taki trening fajnie wpływa na psychikę i poprawia również kondycję:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko pozazdrościć! :) Sparingi brzmią już o wiele bardziej groźnie, też bym z nich zrezygnowała. Kiedy człowiek chce wyładować swoje emocje lepiej nie stawać mu na drodze ;)

      Usuń
  21. Ja jeszcze nigdy nie zdecydowałam się na wypróbowanie swoich możliwości w kick- boxingu. Wiem, że zalet jest cała masa, ale jakoś tak zawsze omijałam takie zajęcia na siłowni. Myślę jednak, że kiedyś to się zmieni bo zawsze jestem otwarta na nowości, które mogą okazać się tak korzystne dla mojego zdrowia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli masz możliwość wykonania tego treningu w domu, to najpierw wybrałabym tę opcję. Jeżeli trening okazałby się satysfakcjonujący, to zastanowiłabym się nad skorzystaniem z kick-boxingu na siłowni. Pozdrawiam! :)

      Usuń
  22. wyśle to mojej siostrze ona lubi takie trenigni :D

    OdpowiedzUsuń
  23. ja zamiast treningów wolę długie spacery:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdego odpręża coś innego. Inni muszą ,,wyżyć się" podczas treningu, a innym wystarczą długie spacery pozwalające na chwilę refleksji :)

      Usuń
  24. O kick boxingu jeszcze nie myślałam :D

    OdpowiedzUsuń
  25. tez o tym jeszcze nie myslalam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję,że po moim wpisie to się zmieni :)

      Usuń
  26. Chętnie bym się wybrała na taki trening! :)
    pozdrawiam, mikrouszkodzenia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. Już wiele razy myślałam o kick boxingu, niestety w moim mieście nie mam możliwości, a treningi, które przedstawiłaś bardzo dobrze znam, bo właśnie je wykonuję, jest to mega rozładowanie napięcia z całego dnia. :)

    Pozdrawiam ♥
    http://princessdooomiii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. Podziwiam Ciebie...ale masz rację, świetny sposób na doładowanie negatywnych emocji...
    Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń