poniedziałek, 20 czerwca 2016

Pomysły na zdrowe śniadanie w 5 minut




Kolejny nowy tydzień. Jak ten czas leci... No nic trzeba korzystać z każdej chwili :) Dziś przychodzę do Was z pomysłami na 3 zdrowe i szybkie śniadania. Wiem wiem, wiele osób zaczyna w tym tygodniu wakacje, co wiąże się z leniwymi porankami. Jednak jestem świadoma, że nie dla każdego lato oznacza odpoczynek. Poza tym, człowiek nie zawsze chce spędzać czas w kuchni, gdy za oknem taka piękna pogoda!





Pomysły na zdrowe i szybkie śniadania :

 

 

Kanapki z ricottą, awokado i miodem


 

Składniki :

Chleb razowy - 2 kromki
Ricotta - 2 czubate łyżeczki
Awokado - 40 g
Miód - łyżeczka
Sok z cytryny

Przepis:

Na posmarowane ricottą kromki chleba kładziemy plasterki awokado. Całość polewamy miodem i pokrapiamy sokiem z cytryny.




Makaron chiński z truskawkami, awokado i mleczkiem kokosowym

 

 

Składniki:

Makaron chiński (sojowy) - 50 g
Mleczko kokosowe - 100 g
Truskawki - 200 g
Awokado - 60 g
Gorzka czekolada - 5 g
Wiórki kokosowe - 4 g

Przepis:

Makaron umieszczamy w naczyniu z gorącą wodą. Po 2 minutach makaron odcedzamy i wkładamy go do miseczki. Wlewamy mleczko kokosowe i łączymy go z makaronem. Dodajemy pokrojone truskawki i awokado. Całość posypujemy wiórkami kokosowymi i kawałkami czekolady.




Spring rolls na słodko

 

 

Składniki:

Papier ryżowy - 6 płatków
Dżem porzeczkowy 100 % - 3 czubate łyżeczki
Ricotta - 3 łyżki
Banan

dodatkowo :

Tahini (jako sos)

Przepis:

2 złączone płatki papieru ryżowego moczymy przez kilka sekund w gorącej wodzie (czynność tę powtarzamy więc jeszcze 2 razy z pozostałymi płatkami). Na płatki kładziemy kolejno dżem, plasterki banana i ricottę. Całość zawijamy (tak jak zawija się sajgonki). Przygotowane spring rolls podajemy z tahini. 



Smacznego!

58 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Mam nadzieję, że z nich skorzystasz :)

      Usuń
  2. Świetne pomysły :) Nie pomyślałam o awokado na słodko na kanapce - spróbuję, jak kupię :) Tylko zamiast ricotty użyję zwykłego białego sera (mam napoczęty, więc muszę go skończyć). Akurat przed chwilą wyjęłam z piekarnika swój pierwszy w życiu chleb na zakwasie - mam nadzieję, że nie wyszedł mi zakalec i będę mogła zjeść jutro takie kanapki :D
    I makaronu sojowego także nie jadłam, w wersji na słodko brzmi super :) I super pomysł z sajgonkami - jak naleśniki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się,że śniadania przypadły Ci do gustu :) Koniecznie napisz jak wyszedł Tobie chleb! Ja cały czas mam obawy do upieczenia domowego chleba. Sajgonki wyglądają jak naleśniki, a smakują trochę jak pierogi :D

      Usuń
    2. Zapach i smak obłędne, ale klucha jak się patrzy :p Chyba zakwas za młody. Spróbuję jeszcze raz, nie będę się poddawać! :D

      Sajgonki jadłam raz, ale na słono i smażone w tłuszczu, więc były bardzo chrupiące (i baaaardzo niezdrowe :p). Może przy okazji kupię papier ryżowy :)

      Usuń
    3. Nie od razu Rzym zbudowano! Dobrze, że domyślasz się jaki mógł być powód tego efektu ,,kluchy". No ale ważne, że smakuje! Nie jesteśmy w MasterChefie by robić wszystko na perfekt :D Także tylko raz jadłam (o ile spróbowanie można nazwać jedzeniem) tradycyjne sajgonki, chyba 5 lat temu. Były z jakiegoś supermarketu. Miały tak okropny zapach, że nie dało się ich jeść. Od tej pory nie skusiłam się na takie danie ;)

      Usuń
  3. Bierzemy wszystko :D Kanapki z awokado są super ale akurat my wybrałybyśmy jakiś inny syrop słodzący bo zapach miodu nam przeszkadza :P Makaron tego typu to tylko jedzony pałeczkami... je się wolniej (bo jednak wprawy długo się nabiera) więc dłużej można się delektować xD Papier ryżowy też wykorzystujemy tylko na słodko, bardzo pasuje nam jego lekko słony smak z owocami. Kiedyś opublikowałyśmy taki przepis :) http://candy-pandas.blogspot.com/2015/09/owocowe-sajgonki-z-polenta-i-masem.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem pewna, że z Waszą pomysłowością szybko znalazłybyście zamiennik miodu ;D Kiedyś jadłam pałeczkami, przyznaję je się nimi dłużej ;) Dziękuję za przepis! Nigdy nie wpadłabym na dodanie polenty do sajgonek. Mango, kiwi i oczywiście masło orzechowe jeszcze bardziej zachęcają mnie do wypróbowania przepisu :)

      Usuń
  4. Strasznie podoba mi się opcja nr 3! Wygląda oryginalnie i genialnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję! Polecam spróbować :)

      Usuń
  5. Oo jak smacznie :) uwielbiam takie jedzenie :) u mnie dziś też post o jedzeniu :) tylko u mnie więcej wersji obiadowej i na deser :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za informację! Nie wiem co przygotować na jutrzejszy obiad więc mam nadzieję,że Twój wpis mnie zainspiruje :)

      Usuń
  6. Nie z tych rzeczy nie robiłam ;-) U mnie na śniadanie króluje owsianka ;-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również uwielbiam owsiankę, chciałam jednak w tym poście pokazać coś odmiennego :)

      Usuń
  7. Wszystko wygląda bardzo smacznie! Dla takich śniadań to można raz dwa wstać :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję! Śniadanie jest moim bodźcem do wstawania :)

      Usuń
  8. gdzie kupiłaś te płatki ryżowe?:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W zwykłym markecie ;) Jeżeli chodzi o supermarkety to na pewno znajdziesz papier ryżowy w Stokrotce i Tesco.

      Usuń
  9. Muszę spróbować tych spring rollsów :)

    OdpowiedzUsuń
  10. jak to wszystko pieknie wygląda :3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Polecam spróbować, by ocenić czy smak dorównuje wyglądowi :)

      Usuń
  11. Od dawna bywam na blogach związanych ze zdrowym żywieniem i pierwszy raz widzę przepis na tak przyrządzony makaron ryżowy i spring rollsy. Co prawda produkty z ryżu mają wysoki indeks glikemiczny, ale na posiłek po treningu siłowym są fajną alternatywą. :D Wyglądają smacznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! :) Przyznam się,że nie zwracam uwagi na indeks glikemiczny. Unikałam produktów z wysokim indeksem glikemicznym za czasów rozwoju mojej choroby. Boję się,że jeżeli znowu skupiałabym się na tej kwestii, zaczęłabym unikać niektórych produktów co byłoby przyczyną nawrotu choroby. Rozumiem jednak Twoją decyzję i zachęcam do spróbowania mojej propozycji po treningu :)

      Usuń
    2. Można indeks glikemiczny obniżyć, dodając zdrowych tłuszczy (orzechy, pestki, awokado), błonnik (otręby) i/lub białko (np. biały ser, ricotta) :)

      Usuń
    3. O wiedziałam tylko o błonniku. Wszędzie piszą o tym by nie jeść produktów z wysokim indeksem glikemicznym zamiast udzielić tak cennych wskazówek :)

      Usuń
  12. Bardzo oryginalne propozycje :)
    U mnie przeważnie na śniadanie króluje jajecznica z boczkiem :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miłośniczką jajecznicy nie jestem, jeżeli już bym ją jadła to właśnie tylko z jakimś boczkiem lub kiełbaską :D

      Usuń
  13. Wszystko w moim guście :) Najbardziej podoba mi się połączenie awokado z miodem, ale takim makaronem czy spring rolls'ami też bym nie pogardziła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba mamy podobny gust! A awokado z miodem na kanapkach cieszy się sławą w mojej rodzinie ;)

      Usuń
  14. Mogłabym się wreszcie zmobilizować i zacząć jeść śniadania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam do jedzenia śniadań! To świetny sposób na miłe rozpoczęcie dnia :)

      Usuń
    2. Dzisiaj zjadłam banana na śniadanie :)

      Usuń
    3. Wyczuwam zastrzyk energii na cały dzień!

      Usuń
  15. Świetne i zdrowe pomysły! Gratuluje pomysłowości :) Sama chętnie skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za tak miłe słowa :) Smacznego!

      Usuń
  16. Ależ to smacznie wygląda :) A ja się zadowalałam zwykłą owsianką z owocami, a tu takie fajne propozycje. Szczególnie zaciekawiła mnie propozycja podania avokado z ricottą i miodem, nie wpadłabym na takie połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdy lato się zbliża zawsze lubię przygotowywać na śniadanie coś nowego. Dziękuję i polecam spróbować takiego połączenia :)

      Usuń
  17. Bardzo ciekawe to połączenie miodu i awokado. Nigdy jeszcze nie próbowałam więc to będzie pierwszy eksperyment kulinarny ;) Świetne inspiracje. To bardzo ważne aby nawet, w krótkim czasie przygotować zdrowe i pełnowartościowe śniadanie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam do wypróbowania tego eksperymentu ;) Tylko ricotta jest tu równie ważna jak pozostałe produkty. Zgadzam się, że umiejętność szybkiego przygotowania zdrowego dania jest potrzebna, szczególnie dla zapracowanych osób.

      Usuń
  18. Rewelacyjne pomysły na śniadanie :) Ja śniadanie wolę na słono :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jesteś wyjątkowa :D Ja kiedyś zrobiłam sobie tygodniowy challenge z jedzeniem słonych śniadań. To wyzwanie wpłynęło na mnie tak, że przez resztę dnia chciałam jeść same słodkie rzeczy ;)

      Usuń
  19. ...ale chodzi za mną ostatnio awokado :))))))))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze, że awokado a nie jakiś big mac z mcdonalda ;)

      Usuń
  20. Świetne pomysły. Myślę, że najszybciej wykorzystam przepis drugi, bo akurat mam w domu mleczko kokosowe i dużo truskawek.

    OdpowiedzUsuń
  21. Jak pisałam, ricotty nie miałam, ale użyłam białego sera. Kanapka z nim, awokado i miodem to bomba <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę :D Jeżeli jadłaś to jeszcze z Twoim domowym chlebem, to nie mogło nie smakować! ;)

      Usuń
  22. Miód, ricotta i awokado, bardzo mi się podoba to połączenie, na pewno jest pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam samemu spróbować i się przekonać! :)

      Usuń
  23. Bardzo smaczne śniadania. Awokado ma dużo kalorii, więc daje siły na długo. Pozdrawiam serdecznie 😊

    OdpowiedzUsuń
  24. Bardzo fajne pomysły na śniadania! Sama jadam takie kanapki, zwykle jeszcze posypuję je cynamonem, czasami dodaję posiekane orzechy włoskie i wychodzą pyszne ;)
    Zaciekawiły mnie spring rollsy, nie jadłam ich jeszcze w wersji na słodko. Akurat mam wszystkie składniki, więc chętnie wypróbuję takie połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę wypróbować wersji z cynamonem i orzechami, dziękuję za inspirację! ;)

      Usuń
  25. Papier ryżowy wypróbowałam, a jak ma się makaron chiński składem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tego co pamiętam, w skład takiego makaronu wchodzi fasola mung i zielony groszek, nic więcej. Można też go zastąpić makaronem ryżowym, w którego skład wchodzi mąka ryżowa :)

      Usuń
  26. Smacznie wyglądają! Może kiedyś na któreś się skuszę. :)

    OdpowiedzUsuń