niedziela, 24 lipca 2016

3 pomysły na cukinię



Lato w pełni! W związku z tym mamy możliwość wykorzystywania w kuchni sezonowych warzyw i owoców. Dziś podzielę się z Wami pomysłami na dania z cukinii. Zapraszam!



Budyniowe placuszki z cukinii




Składniki :

Proszek budyniowy – 30 g
Mąka ryżowa – 30 g
Cukinia – 200 g
Jajko

Kakao – 10 g
Ksylitol - łyżka
Proszek do pieczenia – 1/3 łyżeczki
Czekolada* - 10 g
*opcjonalnie

Przepis:

1. Startą na tarce o grubych oczkach cukinię, posypać odrobiną soli i odstawić na 10 minut.
2. Za pomocą miksera połączyć jajko, ksylitol, kakao oraz  przesiane: mąkę ryżową, proszek budyniowy i proszek do pieczenia
3. Do masy dodać odciśnięta z wody cukinię. Dla miłośników kakaowych słodkości polecam wrzucić posiekane 2 kostki czekolady. Wszystko połączyć.
4. Smażyć placuszki pod przykryciem na rozgrzanej, natłuszczonej patelni.



Pasztet z cukinii*



Składniki :

Cukinia – 2 małe sztuki
Marchew – 2 sztuki
Pietruszka – 1 sztuka
Seler – plaster
Cebula – 1 sztuka
Jajka – 3 sztuki (białka i żółtka oddzielnie)
Bułka tarta – ½ szklanki
Kasza kukurydziana – ½ szklanki
Olej kokosowy (wersja płynna) – 1/3 szklanki
Ser żółty – 50 g
Suszona włoszczyzna – 2 łyżeczki
Sól – ¾ łyżki
Posiekana natka pietruszki – 2 łyżki
Pieprz, papryka słodka, papryka ostra do smaku



 Przepis:

1.Obrać wszystkie warzywa.
2. Cukinię zmielić za pomocą maszynki o grubych oczkach.
3. Zmieloną cukinię posypać solą, odstawić.
4. Marchew, pietruszkę, seler i ser żółty zmielić w maszynce ostrzem o drobnych oczkach.
5. Cebulę pokroić na małe kawałki.
6. Do zmielonych warzyw dodać : odciśniętą cukinię, cebulę, natkę pietruszki, żółtka, bułkę tartą, kaszę, sól i przyprawy. Wszystko dokładnie wymieszać za pomocą dłoni.
7. Ubić białka na sztywną pianę, dodać do masy i dokładnie połączyć składniki.
8. Masę przełożyć do foremki* wyłożonej papierem do pieczenia i włożyć do rozgrzanego do 180 stopni piekarnika na około godzinę.


* bazowałam na tym przepisie wprowadzając lekkie modyfikacje
* piekłam w foremce o wymiarach 13x40



Omlet z cukinii z serem camembert


Składniki :

Jajko
Cukinia – 200 g
Otręby owsiane – 40 g
Ser camembert – 30 g
Pomidor suszony
Papryka ostra do smaku


Przepis:
1. Cukinię zetrzeć na tarce o grubych oczkach, posolić i odstawić na 10 minut.
2.Otręby zmielić za pomocą blendera na drobny pył.
3. Jajko, otręby, odciśniętą z wody cukinię i pokrojony suszony pomidor połączyć za pomocą łyżki do uzyskania jednolitej masy. Opcjonalnie całość przyprawić papryką ostrą. Odstawić na 30 minut.
4. Masę przelać na rozgrzaną i natłuszczoną teflonową patelnię, na wierzch położyć plasterki sera. Omlet smażyć pod przykryciem na małym ogniu.


Smacznego!

52 komentarze:

  1. Bardzo fajne przepisy. Jak widać cukinię można na wiele sposobów wykorzystać. Mnie najbardziej zaciekawił omlet z cukinii, który wydaje się być w miarę prosty, nie potrzeba do niego wielu składników, a także smacznie wygląda. Ja ostatnio zrobiłam tartę z cukinią i bakłażanem i całkiem dobrze wyszła.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję! Rzadko robię tarty, zachęciłaś mnie do przygotowania dania tego typu :)

      Usuń
  2. Cukinie najbardziej lubimy w potrawce warzywnej :D Ale placuszki też wychodzą świetne :)
    W ogóle cukinia to bardzo uniwersalne warzywo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Racja! Cukinia jest tak naprawdę neutralna w smaku i można z niej przygotować wiele pyszności! :)

      Usuń
  3. Właśnie jutro mam zamiar zaopatrzyć się w cukinię i zrobić placuszki :) Ale nie wiem, czy nie zdecyduję się na ten pasztet - jadłam kiedyś u koleżanki i był cudowny! A nie dała mi przepisu, więc jest jak znalazł :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznam się, że pierwszy raz robiłam ten pasztet i wyszedł dobry, ale następnym razem dodam do niego paprykę i pieczarki, zyska wtedy lepszy aromat :) Dlatego polecam pokombinować z dodatkami!

      Usuń
  4. Cukinia do wielu rzeczy sprawdza się super - ja najczęściej robię placki z jej udziałem oraz dodaję ją do warzywnych dań. Pasztet też robiłam ;) Uwielbiam to warzywo ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kto nie lubi tego warzywa, ten nie wie jakie pyszne dania można z niego stworzyć! Ja najbardziej lubię ją w formie pasztetu :)

      Usuń
  5. Ja mam wielką cukinię i na pewno połowa z niej pójdzie na placki! A drugą upiekę w piekarniku z tofu - mniaaam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cukinia z tofu? Brzmi ciekawie! Nigdy nie jadłam pieczonego tofu :)

      Usuń
  6. Nigdy nie przepadałam za cukinią ale w takiej formie... kto wie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam więc spróbować z niej coś wyczarować, naprawdę sprawdza się w wielu daniach :)

      Usuń
    2. Takie placuszki to byłoby coś :) A brownie piekłaś? ;)

      Usuń
    3. O tak! Uwielbiam brownie w tej wersji :) Nawet je piekłam kilka dni temu ;)

      Usuń
  7. Fajne pomysły! :) Ja właśnie również mam fazę na cukinię i właśnie powstaje u mnie chlebek i torcik cukiniowy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Torcik cukiniowy? Mam nadzieję, że przepis pojawi się na Twoim blogu! :)

      Usuń
  8. Odpowiedzi
    1. Kto nie lubi :) Nawet nie wiem czy wolę wytrawne placuszki z cukinii czy te na słodko ;)

      Usuń
  9. nie wiedziałabym co najpierw zjeść:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To na co masz największą ochotę :)

      Usuń
  10. U mnie w domu też aktualnie króluje cukinia, więc pewnie coś wykorzystam i najpewniej będą to placuszki :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smacznego! Bardzo lubię placuszki z cukinii ze względu na ich strukturę i niepowtarzalny smak :)

      Usuń
  11. kocham cukinię w kążdej postaci, jednak najbardziej przemawia do mnie leczo <3

    http://wooho11.blogspot.com/ - Zapraszam <3 Jeśli Ci się spodoba - zaobserwuj :* Na pewno się odwdzięczę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cukinia to niezastąpiony składnik lecza, również uwielbiam to danie! Na pewno odwiedzę Twojego bloga :)

      Usuń
  12. Muszę w jakiś sposób wykorzystać moją cukinię, może skorzystam z Twoich przepisów :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam do spróbowania! Sama dziś przygotuję któreś z tych dań :)

      Usuń
  13. Zaciekawił mnie pasztet z cukinii i omlet. Chętnie bym spróbowała!

    Ja robiłam leczo ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam spróbować! Leczo to również świetne danie, w którego skład wchodzi cukinia :)

      Usuń
  14. Omlety z cukini też robię :) często ją faszeruje i robię zapiekanki :) pasztetu chętnie spróbuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smacznego! Zapiekanki z cukinii brzmią pysznie ;)

      Usuń
  15. Omlet wygląda przepysznie! muszę wypróbować

    OdpowiedzUsuń
  16. Ale pyszności! Uwielbiam cukinię :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Trzy przepyszne pomysły na cukinię. Bardzo podobają mi się te budyniowe placuszki i z przyjemnością wypróbuję przepis :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Budyniowe placuszki mają nietypową strukturę i smak. Nie zawiedziesz się:)

      Usuń
  18. Świetne przepisy, ten pasztet wygląda cudnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję! Wyglądałby lepiej gdybym upiekła go w mniejszej foremce ;)

      Usuń
  19. kocham cukinię (ostatnio robiłam z niej nawet frytki w piekarniku;), a Twoje przepisy na pewno wypróbuję, szczególnie pasztet i omlet z cukinii:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi , że skorzystasz z moich przepisów :) Zapomniałam już o frytkach z cukinii! Też kiedyś je piekłam razem z chipsami cukiniowymi. Dziękuję, że przypomniałaś mi o tych przekąskach!

      Usuń
  20. Spróbowałabym z chęcią tych placuszków budyniowych z cukinią :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam do spróbowania! Ja wracam do nich dość często :)

      Usuń
  21. Mniaaaam jak tu pysznie tych placuszków muszę wypróbować <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzę, że placuszki grają w tym wpisie pierwsze skrzypce ;) Życzę więc smacznego!

      Usuń
  22. Ciekawe przepisy na pewno w przyszłości wykorzystam.

    OdpowiedzUsuń
  23. Świetny pasztet, muszę koniecznie zrobić!

    OdpowiedzUsuń
  24. Jakoś nie przepadałam za cukinią, ale tyle ma możliwości :-)

    OdpowiedzUsuń
  25. Nie miałam pojęcia, że z cukinii można aż tyle potraw wyczarować :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Smakowite propozycje, ja jeszcze polecam ciasto z cukinii :) i placuszki warzywne z cukinią :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  27. U nas cukinia jest dodawana do prawie wszystkich dań. Do różnych warzyw, faszerowana z kaszą czy smażone z niej placuszki. Twoje propozycję są super, zwłaszcza wersja z dodatkiem budyniu prezentuje się ciekawie. Pozdrawiamy. :)

    OdpowiedzUsuń