sobota, 20 sierpnia 2016

Pełnoziarniste drożdżówki bez białego cukru



Może drożdżówki z mojego przepisu nie wyglądają tak apetycznie, jak te z piekarni, ale zapewniam Was, że ich smak jest niezastąpiony! Dzięki mące pełnoziarnistej już jedna taka bułeczka syci na długo. Chociaż ostrzegam, ciężko jest się oprzeć domowym wypiekom i na jednej drożdżówce raczej się nie skończy ;)


Składniki:

Mąka pszenna pełnoziarnista - 320 g
Mąka pszenna - 160 g
Jajo - 1 sztuka
Ksylitol - 120 g
Masło klarowane - 60 g
Mleko - 200 ml
Drożdże - 30 g
Miód - 20 g 
Ekstrakt z wanilii - ½ łyżeczki
Szczypta soli

+ 2 słoiczki dżemu 100%



Przepis:

1.W dużej misce łączymy drożdże, miód, 120 ml letniego mleka i 3 łyżki mąki pszennej tortowej. Miskę przykrywamy ścierką i odstawiamy w ciepłe miejsce na około 15 minut.
2. Do wyrośniętego rozczynu przesiewamy mąki, dodajemy ksylitol, sól, rozpuszczone w reszcie mleka masło klarowane i  ekstrakt z wanilii. Całość łączymy i wyrabiamy ręcznie przez kilka minut (jeśli ciasto klei się do rąk, dosypujemy mąkę).
3. Miskę z wyrobionym ciastem przykrywamy ściereczką i odstawiamy na godzinę do wyrośnięcia.
4. Kiedy ciasto wyrośnie dzielimy je na 12 części. Z każdej części formujemy kulę i przekładamy na formę wyłożoną papierem do pieczenia. Ciasto ponownie przykrywamy ściereczką i odstawiamy na 15 minut .
5. Każdą kulę lekko spłaszczamy i robimy w środku wgłębienie (dość duże, by nadzienie nie wylało się podczas pieczenia, ciasto w piekarniku jeszcze urośnie)
6 Do każdego wgłębienia nakładamy dżem.
7, Przygotowane drożdżówki pieczemy w 200 stopniach przez około 25 minut.
8. Odstawiamy do zastygnięcia dżemu.


Smacznego! 

44 komentarze:

  1. Dawno nie jadłam drożdżowek z dżemem i w ogóle bardzo dawno takich nie robiłam, a wyglądają tak pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zbierz chęci i odpalaj piekarnik! ;)

      Usuń
  2. Też dawno nie jadłam drożdżówek - zrobiłabym z serem albo jagodami. Albo budyniem! Racuchy mi wyszły, to i ten przepis wypróbuję!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się :D W tym roku robiłam też bułeczki z budyniem, takie są jeszcze lepsze, ale teraz poszłam na łatwiznę :p

      Usuń
  3. Adres proszę :) wpadnę z dobrą kawą na te pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma sprawy, jesteś mile u mnie widziana! :D

      Usuń
  4. Chętnie bym je zjadła, wyglądają super, nie ma co narzekać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To moje najbrzydsze bułeczki w mojej drożdżowej karierze, dlatego byłam nieco zawiedziona wyglądem ;)

      Usuń
  5. W naszych rejonach do drożdżówki zawsze musi być kruszonka!!!! :P
    Domowe wypieki tego typu są najlepsze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Drożdżówka z kruszonką to już w ogóle inny poziom, szczerze to bym mogła jeść tylko taką kruszonkę <3

      Usuń
    2. Haha nasza mama jak robiła placek drożdżowy gdy byłyśmy małe to kruszonkę robiła jak na dwa ciasta bo 1/4 zjadłyśmy na surowo a drugą 1/4 piekła osobno żebyśmy nie wyjadały jej z placka bo potem dziury zostawały xD

      Usuń
  6. Zdrowe drożdżówki to jest to! Nieważne jak wyglądają, aczkolwiek Twoje wyglądają bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że tak sądzisz ;) Łatwo jest uzdrowić jakiś wypiek, trzeba tylko chcieć :)

      Usuń
  7. O, drożdżówki bez cukru! Wreszcie coś dla mnie :D Jestem od niego uzależniona, a chciałabym z niego całkowicie zrezygnować, ale przy tym nadal jeść słodkie rzeczy xD Ksylitol wydaje się być świetną alternatywą ^-^

    Zapraszam na swojego Bloga Sakurakotoo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzymam kciuki za wprowadzenie w życiu takiej zmiany! Chociaż nie trzeba popadać ze skrajności w skrajność. Nie używam w kuchni cukru białego, zdarza mi się go jeść od czasu do czasu w kupnych słodyczach. Taki balans mi odpowiada :) W kuchni cukier biały zawsze można zastąpić ksylitolem. Wiadomo, cena ksylitolu jest wyższa i nie można przesadzić z konsumpcją tego produktu, ale umiar jest ważny w każdym przypadku. Taka jedna drożdżówka ma 12 g ksylitolu więc spokojnie można wcinać nawet kilka ^^

      Usuń
  8. Ale smakowicie wyglądają, zjadłabym taką z dżemikiem :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ostatnio mam ogromną ochotę na coś właśnie takiego! :)
    >FOXYDIET

    OdpowiedzUsuń
  10. Głupoty wypisujesz ;) Nie wyglądają apetycznie? Co Ty pleciesz :) Może i troszeczkę Ci się przypiekły ale wyglądają na prawdę cudownie - naturalnie, zdrowo i smacznie ;)Ostatnio drożdżówkę jadłam... dawno temu i Twoją chętnie bym zjadła ;) Nie jedna osoba by zjadła - widać, ze drożdżówki są naturalne, zdrowe i bez polepszaczy - samo dobro ;) Bardzo fajny przepis ;)

    PS Jeśli będziesz mieć czas i ochotę to zajrzyj pod mój ostatni post, gdzie odpisałam na Twój komentarz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To moje najmniej urokliwe drożdżówy od początku mojej przygody z drożdżami :D W moim piekarniku spaliła się żarówka i piekłam je trochę na ślepo ;) Cieszę się, że Ci się podobają, może przekonasz się do zrobienia czegoś drożdżowego? :)
      Ps: Już zaglądam ^^

      Usuń
    2. Piekłaś na ślepo i narzekasz? One są świetne.. wyglądają na prawdę dobrze a jak mówisz, ze na ślepo no to już na pewno ;) Wygladają o wiele apetyczniej od tych napompowanych drożdżówek, które widuje się w niektórych piekarniach i na pewno są smaczniejsze (a o tym, że zdrowsze to już nie ma co wspominać). I tak jak nigdy drożdżówek z dżemem nie lubiłam, tak Twoją bym zjadła i na pewno polubiła :)

      Usuń
  11. Oj ale pysznie wyglądają! Aż żałuje, że nie mogę takich cudów jeść.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na co dokładnie masz uczulenie? Może dałoby się stworzyć jakąś alternatywę :)

      Usuń
  12. Jak dla mnie to wyglądają bardzo apetycznie :) Zjadłabym :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak będę piec kolejne to się odezwę! ;D

      Usuń
  13. Wyglądają przepysznie! Co Ty gadasz! ;D Przepis na pewno wypróbuję, bo uwielbiam drożdżówki!

    Pozdrawiam ♥
    http://princessdooomiii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Patrzę na nie krytycznym okiem ;D Życzę smacznego! :)

      Usuń
  14. O mega te drożdżówki ja poproszę jedną

    OdpowiedzUsuń
  15. Musze zrobić, bo przeszłam na zdrowa diete i szukam takich dan:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Wyglądają cudnie! Muszę zrobić, koniecznie !

    OdpowiedzUsuń
  17. wyglądają pysznie i bardzo zachęcają do zrobienia! i co najważniejsze - są zdrowsze od sklepowych :)

    OdpowiedzUsuń
  18. xxxx czasu nie jadłam drożdżówek!
    smaka mi narobiłaś ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Wyglądają lepiej od kupnych :) I na pewno są smaczniejsze :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Chętnie bym wypróbowała ;-) Wyglądają smakowicie i z pewnością takie są :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Pycha :) jestem łasuchem i nie przeszłabym obojętnie obok takich wypieków. Po zjedzeniu domowych drożdżówek nie miałabym wyrzutów sumienia, a moje podniebienie byłoby bardzo zadowolone :)

    OdpowiedzUsuń


  22. Wyglądają dużo lepiej niż te z piekarni! Na pewno na jednej bym nie poprzestała;)
    Widzę, że mamy podobne podejście do wypieków - ja też zawsze używam mąki pełnoziarnistej, a unikam białego cukru i margaryny. Tylko my mamy mały problem z umiarem, jak upiekę ciacho, które jest zdrowe to z mężem potrafimy całe w ciągu jednego dnia wsunąć;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To znak, że robisz bardzo pyszne wypieki! Oj tam, jeszcze we dwójkę zjeść całe ciasto w jeden dzień to nie grzech ;)

      Usuń
  23. O mamo! Wygladaja oblednie! <3 <3 <3 zabilabym za jedna taka do kawki, ktora wlasnie pije! ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. No i takie drożdżówki powinni sprzedawać w szkolnych sklepikach, dla mnie oczywiście mąka pszenna odpada, ale muszą być pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Zgłodniałam przez te zdjęcia :P

    OdpowiedzUsuń
  26. Wyglądają całkiem apetycznie :) zrezygnowałam dawien dawna z drożdżówek ale może rzeczywiście można by spróbować samemu coś potworzyć :)

    OdpowiedzUsuń