piątek, 14 października 2016

Zalety określonego ćwiczenia#3 - straight punching z ciężarem




Odnosząc się jeszcze do poprzedniego wpisu- dziękuję wszystkim za miłe słowa! Jednak chcę coś wyjaśnić - głównym celem tego wpisu nie było pokazanie, że pokonałam anoreksje. Chciałam pokazać, jak dla osoby chorej, anoreksja zniekształca obraz świata, jak rzeczy codzienne stają się dla anorektyczki ogromnym wyzwaniem. Wygrana z chorobą oznacza o wiele więcej, niż tylko odzyskiwanie zdrowia. To tak, by przedstawić główny motyw tamtego wpisu :)

Pamiętacie wpis o kickboxingu? Jeśli ,,uderzenia w powietrze” to dla Was za mało, zaprezentuję Wam coś mocniejszego. Ten kto wykonywał domowy trening kick-boxing, dobrze zna termin ,,straight punches” A gdyby tak dodać do tego ćwiczenia jakiś ciężar? Rozgrzejcie Wasze ramiona, weźcie butelki w dłoń i przygotujcie swoje ramiona na wycisk! Przedstawiam Wam straight punching z ciężarem!

Technika wykonywania ćwiczenia

1.      Trzymając w obu rękach lekki ciężar (butelki/lekkie hantle/odważniki/obciążniki na nadgarstek itp). stań prosto w niewielkim rozkroku..
2.     Podnieś prawą rękę do góry tak, aby znajdowała się blisko prawego policzka. Robiąc wydech lewą ręką wykonaj uderzenie – ruch ma iść z wewnętrznej strony ramienia (z bicepsu i klatki , nie z tricepsu i pleców), klatka piersiowa ma być otwarta
3.      Z wdechem, wróć do pozycji wyjściowej . Powtórz ćwiczenie z zamianą stron.

Filmik


Korzyści płynące z wykonywania ćwiczenia

o       Zwiększenie siły uderzenia (prawy prosty, lewy prosty)
o       Zwiększenie szybkości uderzenia (jw.)
o       Zaangażowanie mięśni ramion, górnej części pleców i brzucha
o       Szybsze spalanie kalorii
o       Polepszenie kondycji
o       Zmniejszenie ryzyka kontuzji ramion

Uwaga!

Do tego ćwiczenia idealnie pasuje powiedzenie ,,co za dużo to niezdrowo” Najlepszy efekt ćwiczenia zagwarantuje nam użycie małych ciężarów. Im większy ciężar tym łatwiej o kontuzje i ryzyko niepoprawnego wykonywania ćwiczenia. Nie wykonuj też gwałtownych uderzeń. Całe ćwiczenie staraj się wykonywać płynnie.

Ja lecę na trening, a Wam życzę udanego weekendu!
__________________________________________________________________________________________________
Żródła:
http://www.spotebi.com/wp-content/uploads/2015/04/cross-punch-exercise-illustration.jpg
 http://www.expertboxing.com/boxing-techniques/punch-techniques/how-to-throw-a-straight-punch
 

46 komentarzy:

  1. Póki co chyba nic nie jest w stanie zmotywować mnie do tego rodzaju ćwiczeń :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Ćwiczeń na ramiona właśnie nie lubię :) wolę te na tyłek :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznam się, że ja też ;) No ale należy pobudzać wiele mięśni do pracy :)

      Usuń
  3. Według mnie swoim poprzednim postem dotarłaś głęboko do duszy człowieka a zwłaszcza osób chorych i tych, którzy wrócili do zdrowia. Masz rację - wygrana z chorobą to coś więcej niż odzyskanie zdrowia.. to odzyskanie utraconego życia ;)

    Wracając do dzisiejszego postu... obecnie nie wykonuje tego typu ćwiczeń (nie czuje takiej potrzeby i raczej nie mogę) ale dobrze jest dowiedzieć się o nich coś więcej. Kto wie co będzie w przyszłości ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obyś miała rację :)
      Rozumiem, każdy robi to, co lubi ;)

      Usuń
  4. Dobre ćwiczenie, chociaż tak jak napisałaś, trzeba uważać z obciążeniem, żeby nie przesadzić:)

    OdpowiedzUsuń
  5. ja ostatnio tylko mam czas i siły na jogę niestety....

    OdpowiedzUsuń
  6. Czasem wykonuję to ćwiczenie jako element zestawu na brzuch - boksuję bez ciężarków albo z 0,75 kg na siedząco. Nie wiem tylko, czy wykonuję je poprawnie :D Następnym razem zwrócę uwagę na sygnalizowane przez Ciebie aspekty.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy nie spotkałam się z takim ćwiczeniem na brzuch! Technika najważniejsza :)

      Usuń
    2. Jest w treningu "10 minutes abs workout" z FitnessBlender - Kelli siedzi tam na podłodze, lekko odchylone do tyłu plecy, nogi zgięte w kolanach (mniej więcej wygląda to tak: /\/ if you know what I mean :D) i boksuje bez ciężarków przez 50 sekund. Polecam, świetne na brzuch :D

      Usuń
  7. Spróbowałabym, troche ruchu mi się przyda :)

    Zapraszam-Mój blog
    <--- Odwdzięczam się za każdą obserwacje --->
    (Tylko nie zapomnij zostawić linka do swojego bloga
    w komentarzu na moim blogu)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam ćwiczenia z ciezarkami ale tylko od czasu do czasu :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Lubię takie cwiczenia w przerwie pomiędzy cięższymi cwiczonkami. :D
    http://justlittlewhiner.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. W 30 day shred z Jillian Michaels miałam takie ćwiczenia :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Mi zawsze wydawało się że czym większy ciężar tym lepsze efekty.. :o

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami jest właśnie na odwrót. Można sobie bardziej zaszkodzić niż pomóc. Dlatego warto jest uczyć się poprawnej techniki wykonywanych przez siebie ćwiczeń :)

      Usuń
  12. Kiedyś wykonywałam to ćwiczenie i sama się przekonałam, że wcale nie chodzi o jak największy ciężar. Mądry Polak po szkodzie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najważniejsze, że doszłaś do odpowiednich wniosków :)

      Usuń
  13. Dobry sposób na obwisłe ramiona :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja nigdy nie wykonywałam takich ćwiczeń, chciałabym wrócić do ćwiczeń ale sama wiesz że nie dysponuje wolnym czasem :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę życzę Tobie byś dysponowała tym wolnym czasem! Take nieustanne życie w biegu jest bardziej męczące niż jakiekolwiek ćwiczenia.

      Usuń
  15. O tak znamy to :P Specjalnie kupiłam sobie butelki z wodą takie z wgłębieniem na środku aby lepiej się je trzymało bo Monika zajęła ciężarki :P
    Mamy przemilczeć tego pana? :P hehe ciekawią nas jego korzenie... nie wiemy dlaczego xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobra butelka to połowa sukcesu ;D
      Haha miałam nadzieję, że nie przemilczycie :> Filmików z poprawną techniką tego ćwiczenia było kilka, no ale ten pan pokonał swoich rywali ;)

      Usuń
  16. Uwielbiam je, choć niestety przesadziłam z ciężarem i teraz mam małą kontuzję ;P

    OdpowiedzUsuń
  17. Nigdy nie trenowałam straight punching, mój trening na ramiona i ręce wykonywałam z Mel B. Chętnie spróbuję tego treningu, który polecasz :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie lubię ćwiczeń z ciężarkami, ale ciekawa propozycja:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Świetny wpis ! Choć muszę przyznać, że bardzo ciężko jest mi się zmobilizować do regularnych ćwiczeń :/
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze można kształcić w sobie silną wolę. Wystarczy tylko chcieć :)

      Usuń
  20. Ja tam nie lubię ćwiczyć z ciężarkami, ale kick-boxing lubię :D Dosyć często to ćwiczę ;)
    Pozdrawiam ♥ #Smile
    Nasz blog - klik

    OdpowiedzUsuń
  21. Lubię takie dokładne opisy ćwiczeń :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Gdyby mi się tak chciało jka mi się nie chce :P

    OdpowiedzUsuń
  23. Szczerze, to to ćwiczenie nie wykonuję często :-)

    OdpowiedzUsuń
  24. Na dzień dzisiejszy już ćwiczenia mam zaliczone, inne ale grunt, że ruch był :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Brzmi ciekawie, a ja lubię taką aktywność

    OdpowiedzUsuń
  26. Fajna ciekawostkowa, przyda mi sie ;D

    Zapraszam:
    unnormall.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. Aktywnosc jest bardzo wazna, szczegolnie teraz, zima nadchodzi i tluszczyk sie zacznie odkladac lol Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aj tam odkładać, pora roku nie wpływa na naszą wagę, tylko kwestia naszej silnej woli ;)

      Usuń
  28. I love your blog!
    Do you want to support each other's blog by following each other?:) Please let me know if you do so I can follow you right back x

    xoxo, Nastya

    MY BLOG NASTYA DEUTSCH
    INSTAGRAM

    OdpowiedzUsuń
  29. Great exercise. i will try that when doing my arm workout. Thank you for sharing.
    I'm following you on gfc. Please do check my blog and join if you like :)
    xo
    Sauniya | Find Your Bliss ♡

    OdpowiedzUsuń