sobota, 26 listopada 2016

Babeczka z mikrofali - bez glutenu, nabiału i białego cukru

Jeżeli odwiedzacie mojego bloga, zapewne wiecie, że rozpoczęłam studia. W związku z tym musiałam opuścić rodzinny dom, a z nim pozostawić mój kochany piekarnik... Widząc na stancji mikrofalówkę, od razu wiedziałam, że będzie moim kołem ratunkowym. Jako miłośnik wypieków, postanowiłam poeksperymentować z przepisami na różnego typu ciasta/muffiny/babeczki. Jednym z efektów mojego eksperymentu była właśnie ta bezglutenowa babeczka. Jest szybka i łatwa w przygotowaniu, a do tego zaspokaja naszą ochotę na słodycze. Czego chcieć więcej? :)

Składniki:

Jajo
Kasza kukurydziana - 50 g
Budyń bezglutenowy - 15 g
Gruszka - 60 g
Słodzidło, cynamon (duuużo cynamonu)

Przepis:

W kubku, za pomocą widelca mieszamy wszystkie składniki (oprócz owocu). Następnie dodajemy pokrojoną w kostkę gruszkę. ,,Pieczemy" w mikrofali na wysokiej mocy przez około 4 minuty/5 minut (wszystko zależy od mocy naszej mikrofalówki).

Dla dekoracji dodałam pokrojone w kostkę tofu.

Smacznego!



Niejedno chciałabym jeszcze powiedzieć, ale kolos wzywa... Życzę więc Wam dobrego weekendu, czy to spokojnego, czy pełnego wrażeń - jak kto woli :)

30 komentarzy:

  1. Jeszcze takiej nie robiłam, jakoś dotychczas sytuacja mnie nie zmusiła i wypiekam wszystko w piekarniku. Jednak będę musiała kiedyś wypróbować przepis :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba się skuszę na wypróbowanie przepisu! :)

    Pozdrawiam ♥
    http://princessdooomiii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie robiłam mugcake, chociaż u cioci mam mikrofalówkę :D Czas to zmienić!

    Powodzenia z kolosami :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawa ta Babeczka Kochana , jeszcze takiej nie jadłam hihihi :) Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeszcze nie miałam okazji próbować takich babeczek :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zdecydowanie żałuję, że nie mam mikrofali! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajny pomysł, łatwy i szybki deser. Tofu to akurat jedna z niewielu rzeczy, które mi nie smakują, ale można pominąć ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja kiedyś się pokusiłam na kupnr babeczki z kubeczka. Wyszło tragicznie i się zraziłam :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kupne babeczki a te wykonane według własnego przepisu to zupełnie inna bajka, dlatego zachęcam do przełamania się ;)

      Usuń
  9. kedys jadlem z mikrofali rzeczy ale juz ta era za mna od kedy się jej pozbylem :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawa propozycja na szybką i pyszną słodycz :)
    Bardzo lubię takie połączenia smakowe :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Pysznie i zdrowo! :) Ja niestety takie smakołyki muszę odpuścić, bo ściśle trzymam się mojej diety. I niecierpliwie czekam na jakieś efekty.

    Pozdrawiam,
    http://tamczytam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę? Powodzenia życzę! Sama ułożyłaś sobie dietę, czy prowadzi Ciebie dietetyk? :)

      Usuń
  12. spróbuję takiego przepisu jestem ciekawa czy mi będzie smakowało :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Przypomina mi to cup cake. Bardzo pyszne. Twoja babeczka jest mocno podrasowana! Super! Już mam ochotę zrobić, tylko... nie mam mikrofalówki :P

    OdpowiedzUsuń
  14. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  15. Bez piekarnika też można :D Fajna ta babeczka :)

    Weekend już za nami.. w takim razie chcialabym życzyć Tobie udanego i spokojnego weekendu, chociaż na studiach o ten spokój cięzko ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. szczerze? nigdy czegoś takiego nie jadła, składniki zachęcają aby spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Pomysłowy przepis, wygląda bardzo smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Znamy Twój ból. Czujemy się jak wyrodne matki, które zostawiają pod opieką bliskich swoje dziecko- piekarnik xD No ale Ty masz mikrofalówkę a my już takich luksusów nie uświadczyłyśmy xD
    Babeczka bardzo ciekawa!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to rozumiecie co czuję </3 :D Jestem pewna, że i tak świetnie sobie radzicie bez tych dwóch sprzętów ^^

      Usuń
  19. Takie szybkie i łatwe przepisy są na wagę złota - przynajmniej w ciągu tygodnia, gdy nie ma na nic czasu.
    Muszę wypróbować:)
    Powodzenia na kolokwium:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Nie mam mikrofali :( I nie zrobię babeczki :(

    OdpowiedzUsuń
  21. Ale, ciekawy i ekspresowy przepis. Idealny na nagłe napady chęci zjedzenia czegoś słodkiego. Staram się omijać mikrofalę szerokim łukiem, ale od czasu do czas dlaczego nie ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Wiem, co czujesz - mam w tym tygodniu 3 kolokwia - umieram, a dopiero środa. :( Powodzenia w nauce ;)
    Też wyprowadziłam się z rodzinnego domu, chociaż ja cieszę się, że porzuciłam rodzinny piekarnik, bo piecze nierówno. Zaprzyjaźniłam się za t oz mikrofalówką i również stwierdziłam, że jest to jedna z tych rzeczy, bez których student nie może żyć ;)

    OdpowiedzUsuń