wtorek, 8 listopada 2016

Pierwszy raz na siłowni II-porady

Tak jak obiecywałam - przychodzę do Was z nowym postem w ten pogodny (o dziwo) wtorek! Na dziś przygotowałam porady dla wszystkich przyszłych bywalców siłowni! Nie chcę aby dany wpis był kopią tego typu artykułów. Dlatego niektóre z moich porad mogą wydawać się Wam nietypowe.

Darmowa wejściówka

Wiele fitness clubów, a także zwykłych siłowni posiada w swojej ofercie darmową wejściówkę. Jeśli tylko możesz-korzystaj z tej szansy! Przetestuj kilka siłowni i wybierz tę jedyną. Nic nie tracisz! Możesz za to zdobyć pewne doświadczenie i wykonać dobry trening. Przed wypróbowaniem siłowni, zapoznaj się z regulaminem skorzystania z darmowej wejściówki - niektóre siłownie domagają się rejestracji na ich stronie internetowej lub dokonania wcześniejszej rezerwacji.


Wirtualny spacer po salach

Przed pierwszym wejściem do fitness clubu/ na siłownię, warto jest zobaczyć zdjęcia wnętrza tego miejsca. Dzięki temu będziecie mniej więcej wiedzieć gdzie znajduje się jaki sprzęt. Tym sposobem unikniesz syndromu zagubionego dziecka.


Zadbaj o dobry antyperspirant

Bądź pewien, że antyperspirant, który używasz jest niezawodny przy ,,ekstremalnych” sytuacjach. Radzę przetestować go przed zdecydowaniem się na siłownię. Sprint czy interwały są dobrym sposobem na takie testy.


Trener na siłowni jest Twoją prawą ręką

Jeśli nie posiadasz wiedzy na temat treningu siłowego, czy po prostu nie wiesz do czego służy jakaś maszyna, nie bój się podejść do trenera. Może on pokazać Ci ćwiczenie, o którym nigdy nie słyszałeś, poprawić Twoje błędy w technice, czy też zapoznać Cię ze sprzętem. Po coś przecież uczył się na trenera, czy instruktora. Pozwól mu wykazać się wiedzą :)


,,Kulturę osobistą wynosi się z domu"

Jeśli ćwiczysz na maszynach, na których opierasz się plecami, staraj się kłaść na oparcie ręcznik, lub po wykonanym ćwiczeniu wycieraj miejsce, gdzie przylegały Twoje plecy. Uwierz mi, widok mokrej od potu ławeczki nie jest niczym przyjemnym. W przypadku ćwiczeń na wolnych ciężarach, miej pewność, że po skończeniu ćwiczenia odłożyłeś na miejsce używane przez Ciebie przedmioty.


Nie przejmuj się, gdy coś nie pójdzie po Twojej myśli

Opuściłeś ciężar, w sposób, że aż zatrzęsły się ściany siłowni? Potknąłeś się o maszynę, albo nie udźwignąłeś ciężaru? Na siłowni takie przypadki są na początku dziennym! Nie przejmuj się błahostkami i idź dalej! Zapewniam, że za opuszczony odważnik nie czeka Ciebie biczowanie, a potknąć można się wszędzie!


Zadbaj o pozytywne nastawienie!

Trening na siłowni to idealny sposób na rozwój osobisty. Dzięki niemu pokonujesz własne słabości, uczysz się cierpliwości, stajesz się bardziej zorganizowany, polepszasz swoją kondycję, poznajesz samego siebie! Trenowanie na siłowni jest świetną okazją do spotkania ciekawych, inspirujących osób. Dlaczego mówię o czymś, co niby jest oczywiste? Bo wiele z nas skupia się na samym wykonaniu czegoś, zapomina o jego istocie, celu. Taka ślepa droga zaprowadzi Cię na manowce. Nawet najmniejszy problem stanie się dla Ciebie nie do udźwignięcia, szybko stracisz motywację i chęć do działania. Pamiętaj więc o celu swojego postępowania! Wykupienie karnetu na siłownię traktuj jako wielką szansę do rozwoju osobistego!


Miłego dnia! :)

26 komentarzy:

  1. Bardzo przydatny przewodnik dla osób wybierających się pierwszy raz na siłownie. Chociaż muszę przyznać, że im tym stałym bywalcom tego miejsca by się przydał. Wielokrotnie już spotkałam się z sytuacją kiedy osoby korzystające z danych sprzętów nie zadbały odpowiednio aby używanie tego przyrządu było komfortowe także dla kolejnej osoby. Dlatego ja tak zapobiegawczo zawsze przecieram sprzęty płynem do dezynfekcji, który znajduje się na siłowni i oczywiście ręcznik to podstawa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję! Niestety trzeba przyznać, że zdarzają się na siłowni ,,ciężkie przypadki", dlatego popieram taką dezynfekcję sprzętów :)

      Usuń
  2. Póki co na siłownię mnie nie ciągnie, ale jestem pewna, że Twój wpis będzie dla wielu osób przydatny :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo przydatne rady ;) Bardzo mnie wkurzało, jak szłam na jakąś maszynę albo nawet i na rowerek, a tam wszystko mokre! Ja rozumiem, że człowiek się poci podczas ćwiczeń ale mógłby nie zostawiać tego potu wszędzie, gdzie się da;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak się teraz zastanawiam jak siłownie mogą z tym walczyć, może jakieś plakaty z ciekawymi napisami? Trzeba rozpocząć jakąś akcję :D

      Usuń
  4. Po pierwsze- co ja pacze nowe tło :oo piękne ^^

    Nic dodać nic ująć, na pewno przydatny dla tych co się jeszcze wahają czy iść czy nie iść!
    (No akurat nie dla mnie, nie moje klimaty :'') )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nagłówek tymczasowy ;) Uznałam, że tamten jest za duży.
      Może kiedyś się przekonasz :)

      Usuń
  5. przydatne! może kiedyś wybiorę się na siłownię, ale póki co wolę ćwiczyć w domu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Przez miesiąc chodziłam na siłownię i żałuję, że wtedy nie wiedziałam tych kilku rzeczy. Na pewno kiedyś jeszcze wrócę, choć póki co to marnie to widzę, bo studia wykończają.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie siłownia jest właśnie taką odskocznią od studiów, nauki - odświeżeniem dla umysłu i ciała. Polecam spojrzeć na trening siłowy właśnie w ten sposób. Gwarantuję, że odnajdziesz w sobie ukryte siły :)

      Usuń
  7. Bardzo fajne porady, szczególnie jeśli ktoś krępuje się tej pierwszej wizyty na siłowni! ;) Obserwuję z przyjemnością ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. punkt o antyperspirancie niby taki oczywisty a warto o nim przypominać :D Super porady dla początkujących!

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie ćwiczę i nie chodzę na siłowni ale wpis jest przydatny :) Taka darmowa wejściówka jest fajna by zapoznać się ze wszystkim, zobaczyć co i jak a wirtualny spacer mimo iż daje nam jakąś wiedzę, to jednak nie to samo ;) Dobry antyperspirant to nie tylko na siłownię :P Zgadzam się, że ważne aby zapytać o radę trenera bo jeśli sami zaczynamy treningi możemy sobie zaszkodzić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na siłowni to ,,wzorowy" antyperspirant ;D Byłam pewna, że mój antyperspirant jest bardzo dobry, póki nie przekroczyłam progów siłowni ;>

      Usuń
  10. Ciekawe i mądre rady - trafione w punkt! Zwłaszcza z tym trenerem, wirtualną wycieczką i ręcznikiem :) Sama wolę treningi w domu, ale jak mam wf na ergometrze, to chłopaki się pocą jak szaleni i no, cóż - uchwyty wypadałoby po sobie wyczyścić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chłopaki rzadziej zwracają uwagę na te sprawy, niestety. Tu kobieta musi podnieść głos ;D ale wiadomo na każdego nie można krzyczeć ;>

      Usuń
  11. Słyszałam właśnie niedawno o tych darmowych "pierwszych" wejściówkach na siłownie. Ciekawy pomysł, żeby przetestować kilka siłowni :)
    Zapraszam: http://allixaa.blogspot.com/
    Odwdzięczam się za każdą obserwacje :*

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetne rady!




    www.polinefashion.pl

    OdpowiedzUsuń
  13. eh gdybym ja znalazł na siłownie czas

    OdpowiedzUsuń
  14. Wpis zawsze na czasie! Ja na siłownie zaglądam co jakiś czas, ale niestety zawsze na początku czuje się jak dziecko we mgle.

    OdpowiedzUsuń
  15. Super porady , ze wszystkim sie zgadzam , najgorsze jest to gdy niektórzy nie czyszczą po sobie sprzętu :/


    www.noeliademkowicz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Fajny przewodnik :) Jednak ja wolę w domku u siebie ćwiczyć :) szymkowerobotki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Ta porada dotycząca antyperspirantu to bardzo cenna uwaga xD No i wycieranie swojego potu ze sprzętu to już powinna być podstawa :)

    OdpowiedzUsuń