czwartek, 29 grudnia 2016

Zalety określonego ćwiczenia#4 krzesełko


Jak minęły Wam święta? Czy tylko ja odpowiedziałabym, że szybko? ;) Mam nadzieję, że nabraliście wystarczająco sił na nowe wyzwania! Po kilku dniach ,,luzu" w diecie i zmniejszonej aktywności fizycznej, czas wrócić do starych, dobrych, zdrowych nawyków. Dziś skupimy się na kwestiach treningowych. Przychodzę do Was z czwartym wpisem z serii związanej z zaletami określonego ćwiczenia. Tym razem pod lupę bierzemy pozornie wyglądające ,,krzesełko"(wall sit)!

Technika wykonywania ćwiczenia

1.Oprzyj się plecami o ścianę, stopy powinny być oddalone o krok od ściany, mocno osadzone na podłodze, ustawione na szerokość ramion.
2.Powoli ,,zjeżdżaj” w dół, plecy cały czas przylegają do ściany.
3.Zatrzymaj pozycje kiedy Twoje nogi będą tworzyć ze ścianą kąt prosty. Kolana mają nie wykraczać za linię palców.
4.Utrzymuj pozycję przez 30 sekund (lub dłużej, czas wykonywania ćwiczenia zależy od siły naszych mięśni).

Filmik


Korzyści płynące z wykonywania ćwiczenia

1. Wzmacnianie mięśni pośladków, mięśni czworogłowych, łydek i brzucha.
2. Zmniejszenie ryzyka kontuzji kolan.
3. Budowa siły i wytrzymałości.

Dla utrudnienia możesz położyć na nogi ciężar w postaci książki, talerza do sztangi, plecaka itp.

Przyznam się, że po tym ćwiczeniu moje nogi są jak z waty! ,,Krzesełko" należy do ,,tych" ćwiczeń, przy których minuta trwa w nieskończoność!

Znacie? Lubicie? :)
__________________________________________________________________________________________________________________
Źródło

21 komentarzy:

  1. Jak to mówią "Święta, Święta i po Świętach" - rzeczywiście bardzo szybko minęły, tak jak cały ten rok. Mam nadzieję, że Święta spędziłaś w miłej, rodzinnej atmosferze i poczułaś "ducha Świąt". Mam nadzieję, że to był piękny czas, który będziesz miło wspominać ;)

    Tego ćwiczenia nie znam - może kiedyś spróbuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedyś robiłam to ćwiczenie, ale ćwiczyłam w czarnych getrach i mi się odcisnęły na białej ścianie, haha. Więc przestałam. Ale to racja, nieźle daje w kość :D

    Moje święta mogły być bardziej klimatyczne, ale tak czy siak nie mogę doczekać się kolejnych :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ćwiczenie to bardzo lubię, jest niepozorne ale działa :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mnie także święta minęły zbyt szybko.
    A co do ćwiczenia to nigdy nie robiłam takiego i pewnie nie zacznę, a na pewno nie w najbliższej przyszłości :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię to ćwiczenie i musze stosować je częściej!

    OdpowiedzUsuń
  6. Kiedyś robiłam ale mam duże skrzywienie kręgosłupa i po tych ćwiczeniach bardzo mnie plecy bolały :(

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam to ćwiczenie! Teraz ostro pracuję nad mięśniami pośladków i core, więc wykonuję je bardzo często :) Pozdrawiam ciepło :*

    OdpowiedzUsuń
  8. Święta minęły mi też szybko, ale spokojnie, przytulnie i domowo :) co do tego ćwiczenia, to jest bardzo fajne, mega efektywne i super, że daje tyle korzyści :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Chyba sobie spróbuje go zrobić następnym razem :D

    Zapraszam :
    unnormall.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. O tak , ćwiczenia po świątecznym obżarstwie się przydadzą ! :) Pozdrawiam i zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Dobra takie ćwiczenie mogę zrobić - tak długo jak nie muszę utrzymywać równowagi jest dobrze :D

    OdpowiedzUsuń
  12. No proszę, takie nieskomplikowane, a takie przydatne ćwiczenie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. fajne to ćwiczenie, dla mnie w sam raz:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Święta zdecydowanie za szybko minęły:)
    Nie znam tego ćwiczenia, ale podejrzewam, że nieźle daje w kość;)
    Szczęśliwego Nowego Roku!:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ćwiczę bardzo intensywnie ale tego ćwiczenia wprost nie znosze.Znam ten ból przy tym ćwiczeniu naprawdę minuta trwa nieskończoność ;)
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  16. Kochane krzesełko! Fakt, ta minuta czasem bywa wręcz mordercza i trwa przynajmniej 10 minut xD

    OdpowiedzUsuń
  17. Mi też mignęły te święta mega prędko. Chętni mogłabym je przeżyć jeszcze raz, choćby nawet za miesiąc :)

    OdpowiedzUsuń
  18. JA czasem ćwicze takie bardziej propozycje poprawiajace krazenie itp :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo lubię to ćwiczenie, staram się je regularnie robić, choć głównie skupiam się na przysiadach, widze po nich większe efekty :)

    OdpowiedzUsuń