wtorek, 31 stycznia 2017

Wegański obiad- smażone ziemniaki z kaszą gryczaną, suszonymi pomidorami i tofu

Zazwyczaj, kiedy w mojej lodówce wszystko się kończy, wpadam na nowy pomysł na danie. W ten sposób przypadkowa potrawa wpisuje się w mój codzienny jadłospis. Tak też było w przypadku tego dania, którego podstawę stanowią produkty kojarzące się z dzieciństwem - smażone ziemniaki i kasza gryczana.  Nieco charakteru nadały mu suszone pomidory i smażona cebula, a wędzone tofu gra tutaj rolę doskonałego źródła białka.


Składniki:

Ziemniaki - 3 średnie sztuki
Kasza gryczana - 50 g
Cebula - jedna mała sztuka
Pomidory suszone - 4 sztuki
Tofu wędzone - 120 g
Olej kokosowy do smażenia
Ulubione przyprawy, sól do smaku

Przepis:

Gotujemy kaszę gryczaną. Nieobrane ziemniaki dokładnie myjemy i kroimy w plasterki. Ziemniaki wrzucamy na patelnię, wlewamy 3/4 szklanki wody, dodajemy przyprawy oraz sól. Całość dusimy pod przykryciem do momentu odparowania wody (po około 10 minutach). Dodajemy olej kokosowy i smażymy już bez przykrycia. Po 3 minutach smażenia dodajemy pokrojoną cebulę. Kiedy uzyskamy oczekiwaną strukturę naszych ziemniaków (ja lubię lekko twardawe dlatego nie smażyłam już długo) dodajemy odcedzoną już kaszę gryczaną, pokrojone w kostkę tofu i suszone pomidory. Całość smażymy jeszcze przez 2 minuty.



38 komentarzy:

  1. Nigdy nie wpadłabym na to, żeby połączyć ziemniaki z kaszą :D
    Wygląda pysznie!

    Pozdrawiam,
    http://tamczytam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie połączenia to jak najbardziej mój gust :) Zapomniałam, że mam w lodówce napoczęte tofu i mogłam dzisiaj dodać fo lunchu :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie wyobrażam sobie połączenia ziemniaków z kaszą gryczaną :D Ale nie mówię nie - trzeba się otwierać na nowe smaki :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja sobie wyobrażam, chociaż nie jadłam, ale troszkę "gryzie" mi się to ze sobą ;P Ale kto wie... może gdybym spróbowała to zachwyciłabym się tym połączeniem? :) Trzeba spróbować ;)

      Usuń
    2. Fakt, te produkty zwykle są dodatkiem do dania i rzadko spotyka się takie połączenie ;D Nie wiem czy taki duet zachwyca w smaku, ma raczej mało charakteru, ale w połączeniu z innymi składnikami tworzy ,,coś innego" i mam nadzieję, że smacznego ;)

      Usuń
    3. Można na to patrzeć tak: ziemniak to warzywo a warzywa łączy sie z kaszami :) Kiedyś widziałam połączenie ziemniaków z ryżem - to było chyba curry lub chilli :)
      Warto spróbować :)

      Usuń
    4. Podoba mi się patrzenie z takiej perspektywy ;D

      Usuń
    5. Tak powinno być :) Gdybyśmy bali się próbować nowych rzezy nie mielibyśmy dzisiejszych osiągnięć, nie odkrylibyśmy jak niektóre z nich są wspaniałe (byłam uprzedzona do batonów RAW. Nie lubię suszonych owoców, więc myślalam, że i one mi nie posmakują. Po spróbowaniu batona KOSMOS zmieniłam zdanie :D)

      Usuń
  4. Smażone ziemniaki - przepycha, nie ma nic lepszego :) Tylko nie wiem jak tofu smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tofu nie każdemu może posmakować. Według mnie to taki produkt, który docenia się z czasem ;)

      Usuń
  5. Wygląda apetycznie, ja jestem mięsna i to bardzo. Tofu nigdy nie próbowałam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Tofu to jedna z niewielu rzeczy, których nie lubię ;) ale myślę, że suszone pomidory robią tu robotę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno są bardziej wyraziste w smaku niż tofu :)

      Usuń
  7. Bardzo lubię dodatek suszonych pomidorów w potrawach. Pyszne danie :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zdrowo i zapewnie pysznie ! Muszę spróbować.

    OdpowiedzUsuń
  9. Kocham ziemniaki, a najbardziej smażone, lub pieczone:) muszę wypróbować Twój przepis w najbliższym czasie:) Kurcze, chyba zrobiłam się głodna, tak apetycznie to wygląda;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Kocham takie wegetariańskie dania!
    https://jaglusia.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetne proste danie. Tak lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Połączenie smaków może być bardzo ciekawe :) Bardzo interesujący przepis :) Obserwuje :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciekawa opcja :) Nigdy nie łączyłam ziemniaków z kaszą.

    OdpowiedzUsuń
  14. Lubię każdy ze składników..., ale jeszcze tak ich nie łączyłam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Smaczne połączenie, wypróbuje <3

    OdpowiedzUsuń
  16. Wygląda pysznie, ale... nie znoszę suszonych pomidorów!!! :D
    obserwuję Cię kochana <3 czekam na więcej przepisów <3

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie próbowałam nigdy tofu, ale może czas poznać nowe smaki :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo oryginalne połączenie smakowe. Tofu u mnie w kuchni to rzadkość, ale chętnie otwieram się na nowe smaki więc na pewno kiedyś skorzystam z Twojej propozycji. Wygląda bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ziemniaki i kasza - nigdy bym nie pomyślała o takim połączeniu :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Chętnie wypróbuję przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  21. No i oczywiście szamanko z patelni! xD
    Takie dania są najlepsze! :)

    OdpowiedzUsuń
  22. takie obiady to świetna alternatywa (dla mnie) od mięsa :)
    Wygląda bardzo smacznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  23. jakie pyszności! <3 obserwuje i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  24. ziemniaki i kasza?? ciekawe, czemu nie :D lubię oba :D

    OdpowiedzUsuń
  25. Kocham ziemniaki i dam się za nie pociąć. A smażone to już w ogóle love ! <3
    Nie jestem tylko wielką fanką tofu ale może czas się przełamać i zacząć eksperymentować ?! Tak smacznie to wygląda ! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tofu wędzone według mnie smakuje o niebo lepiej niż naturalne. Jak najbardziej warto się przełamać w próbowaniu takich smaków :)

      Usuń