poniedziałek, 13 lutego 2017

Mix warzywny z kokosowym akcentem

Zapasy działkowych buraków aż proszą się o ich wykorzystanie. Tarte buraczki już mi się przejadły, dlatego postanowiłam dodać to warzywo do jednego ze swoich tradycyjnych dań. Zwykle do mixu warzywnego dodaję koncentrat, jednak w tym przypadku średnio pasował mi do słodkiego buraka. Zamiast koncentratu, użyłam więc mleczka kokosowego, dzięki któremu potrawa stała się kremowa i zyskała wyjątkowy smak. Do tego dania nie trzeba dodawać żadnych przypraw, samo w sobie jest aromatyczne.

Składniki:

Buraki - 2 średnie
Dynia - 100 g
Batat - 80 g
Mrożona mieszanka meksykańska - 150 g
Ciecierzyca z puszki - 100 g
Mleczko kokosowe - 30 g (czubata łyżka)

+kasza jaglana


Przepis:

Buraki, dynię i bataty kroimy w średnią kostkę. Buraki wrzucamy na patelnię, wlewamy pół szklanki wody i dusimy przez 5 minut. Po upływie czasu dodajemy dynię i bataty, ewentualnie wlewamy trochę wody i wszystko ponownie dusimy. Po kolejnych 15 minutach wrzucamy do warzyw mieszankę meksykańską. Całość dusimy jeszcze przez około 8 minut. Na koniec dodajemy ciecierzycę i mleczko kokosowe. Wszystko dokładnie mieszamy. Danie podajemy z kaszą ( polecam kaszę jaglaną).

Smacznego!





Smaczne a nie tuczyMam smaka na buraka

20 komentarzy:

  1. Bardzo lubię połączenie buraka z mleczkiem kokosowym, a bataty lubię ostatnio coraz bardziej :)
    Z kaszą jaglaną to musiało być pyszne danie ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Buraczki i mleczko kokosowe to naprawdę zgrany duet :) Co do batatów, to mam podobnie ;)

      Usuń
  2. Buraczki bardzo lubię, ale takiego połączenia jeszcze nie próbowałam :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Połączenia buraka z kokosem jeszcze nie próbowałam chyba, ciekawa jestem smaku :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Cieszę się, że posty na blogu pojawiają się u Ciebie częściej - bardzo lubię tutaj zaglądać bo zawsze znajdę coś ciekawego, dowiem się co u Ciebie. Takich działkowych buraczków można tylko pozazdrościć - są najlepsze ;)
    Widzę, ze dzisiaj danie wytrawne, ale jednak na słodko :D Ciekawa kompozycja, której nigdy nie jadłam, ale wygląda zachęcajaco i apetycznie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi to czytać! :) Rzeczywiście, słodyczy tu nie brakuje :D

      Usuń
  5. Lubię takie połączenia i dodatki słodkości w daniach :)
    Pozdrawiam i dziękuje serdecznie za odwiedziny!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam więc spróbować. Nie ma za co ;)

      Usuń
  6. Brzmi pysznie ;) Może przekonałabym się do buraczka!

    OdpowiedzUsuń
  7. Takiej mieszanki to jeszcze nie próbowałam ! Kusisz :) Buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
  8. Nigdy nie jadlam polaczenia buraka i mleczka kokosowego, ale prezentuje sie przecudnie <3 Musi byc wysmienite!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubisz mleczko kokosowe więc to połączenie może Tobie podpasować :)

      Usuń
  9. Uwielbiam buraki :) nawet kroje w cienkie plasterki, obsypuje tymiankiem i daję na 10min do piekarnika i mam zdrową wersję chipsów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niewiele składników a ile smaku :)

      Usuń
  10. U mnie dziś na obiad będzie kasza gryczana z pieczonymi burakami, które uwielbiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Połączenie kaszy gryczanej i buraków brzmi obiecująco. Muszę się przekonać jak smakuje ten duet :)

      Usuń
  11. Ciekawe połączenie smaków, musze spróbować.

    OdpowiedzUsuń
  12. Kokos z burakami smacznie się łączy więc to dobry wybór :) Danie wygląda bardzo ciekawie z tą wysepką :P

    OdpowiedzUsuń