wtorek, 7 lutego 2017

Indyk z kaszą gryczaną, dynią, batatem i mieszanką meksykańką


Przychodzę do Was  z przepisem na potrawę, której podobną wersję jadło pewnie wiele osób. Przyznaję, że mięso z indyka często pojawia się w mojej diecie. Staram się przyrządzać je na różne sposoby. Tym razem do mięsa dodałam bataty i dynię, dzięki którym danie stało się słodko-wytrawne. Nie mogło też zabraknąć mieszanki meksykańskiej, która jest według mnie idealna do każdego dania jednogarnkowego [czy też patelnianego ;) ] Ostatnim składnikiem potrawy jest kasza gryczana - jedna z najaromatyczniejszych kasz. To właśnie ona nadała obiadowi wyjątkowego charakteru.


Rada:

Podczas przygotowywania dania należy co pewien czas sprawdzać czy woda nie wyparowała. Nieraz po ,,chwili" oglądania serialu czekała mnie niemiła niespodzianka.

Zastanawiałam się czy umieszczać przepisy na dania ,,mniej wyszukane". Wprawdzie zawsze znajdzie się ktoś, kto dopiero zaczyna swoją przygodę ze zdrowym gotowaniem czy też po prostu z gotowaniem. Mam więc do Was pytanie, czy umieszczać ,,typowe" dania, czy jest to raczej niepotrzebne ?


Wartość energetyczna całego dania - 470 kcal


Składniki:

Pierś z indyka - 200 g
Kasza gryczana prażona - 30 g
Dynia - 100 g
Batat - 80 g
Mieszanka meksykańska mrożona - 150 g
Sól, ulubione przyprawy ( u mnie papryka słodka, chilli, kurkuma, czosnek)


Przepis:

Pokrojoną w drobną kostkę pierś z indyka przekładamy do miseczki i posypujemy przyprawami. Mięso odstawiamy do lodówki na minimum 2 godziny.
Kaszę gryczaną gotujemy na sypko (przez około 15 minut).
Na patelnię wlewamy 3/4 szklanki wody i wrzucamy przygotowaną wcześniej pierś z indyka. Mięso dusimy pod przykryciem przez 10 minut w międzyczasie dolewając wody.
Następnie wrzucamy pokrojoną w kostkę dynię i bataty, dodajemy przyprawy, dolewamy wody i ponownie dusimy przez 10 minut.
Dodajemy ugotowaną na sypko kaszę i mieszankę meksykańską. Kolejny raz całość dusimy przez 10 minut.


Smacznego! 


27 komentarzy:

  1. Bardzo często na blogach widuję dynię... Chyba to znak aby w końcu jej spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Byłoby miło, gdyby zechciała Pani po prostu dzielić się z nami własnymi pomysłami i pozwoliła nam, gościom tego miejsca, samym ocenić co jest 'typowe', 'mniej wyszukane' a co po prostu przesmaczne. Każdy z nas ma własne potrzeby i oczekiwania, własne doświadczenia, fajnie by było to uszanować i po prostu robić swoje we własnym sosie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szanuję i dziękuję za odpowiedź na moje pytanie.

      Usuń
  3. Lubię takie dania. Pysznie się prezentuje :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajna propozycja - nie jadłam batata z dynią, kurczakiem i gryką. Ja bym dała jeszcze mleczko kokosowe (jak w curry, dla zdrowych tłuszczów), ale danie straciłoby wtedy na swej meksykańskości :p

    OdpowiedzUsuń
  5. Nigdy nie robiłam batata w ten sposób i na pewno kiedyś spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak dla mnie za dużo białka, ale wersją wege bym nie pogardziła :) W ogóle to dawno nie jadłam batatów...

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nigdy nie próbowałam batata i chyba muszę to w końcu zmienić :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jestem za !! Codziennie potrzebuję jakiś nowych isnpiracjii na gotowanie, więc jak najbardziej hihi h:) Buziaczki :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będę o tym pamiętać ;) Dziękuję za odpowiedź :)

      Usuń
  10. Co prawda nie przepadam za batatami, ale w takim zestawieniu muszą smakować całkiem ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Oczywiście, umieszczaj, dzięki Tobie nie mam problemu, gdy akurat ja muszę ugotować coś na obiad (a to nie zdarza się zbyt często;). Danie wygląda bardzo apetycznie, pewnie niebawem się zainspiruję:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Kocham kaszę gryczaną ;) muszę wykorzystać przepis i też sama coś wrzucić bo dawno nie dodawałam nic :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam bataty, ja tak mam z makaronem - zostawię na chwilę i już cała kuchenka zalana.

    OdpowiedzUsuń
  14. Pyszne, zdrowe i pożywne połączenie :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie ma nic lepszego zimą niż takie kolorowe gorące danie :) Od razu mi lepiej na sercu :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiam takie dania jednogarnkowe :)

    OdpowiedzUsuń
  17. No te kolory to istne dzieło sztuki :D Umieszczaj takie przepisy bo zawsze może to być dla kogoś inspiracja ! Nie każdy pomyśli aby połączyć mięso np. dynią :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ;D Za bardzo egoistycznie patrzę na moje pomysły. Muszę się pozbyć tej tendencyjności ;)

      Usuń