piątek, 17 lutego 2017

Wegański krem śniadaniowy



Dzisiaj mam dla Was przepis na zdrowy, wegański i prosty w przygotowaniu krem śniadaniowy. Jego bazę stanowi tofu, któremu śniadanie zawdzięcza sporą dawkę białka. Tofu naturalne samo w sobie nie ma wyraźnego smaku, dlatego do kremu dodałam bogaty w potas banan i skarbnicę witaminy C, czyli dżem Łowicz 100% z owoców Dzika Róża. Aby uzyskać delikatną konsystencję kremu, dołączyłam do niego budyń.

Składniki:

tofu naturalne - 180 g
budyń - 10 g
mleko roślinne (u mnie sojowe) - 100 ml
dżem Łowicz 100% owoców Dzika Róża - 40 g
banan - 80 g
sok z cytryny - łyżka

+pistacje, owoce (do podania)

Przepis:

Zagotowujemy 70 ml mleka. Resztę mleka łączymy z proszkiem budyniowym i wlewamy do gotującego się mleka. Całość mieszamy do uzyskania gęstej konsystencji. Kiedy budyń wystygnie dodajemy do niego wszystkie pozostałe składniki i blendujemy. Uzyskany krem schładzamy w lodówce, a następnie podajemy go z ulubionymi owocami i orzechami (u mnie granat i pistacje).
Smacznego!



22 komentarze:

  1. Kiedyś robiłam taki krem, bez dżemu i budyniu, ale z kakao :) Nawet nie pamiętam jak smakował :P Twoja propozycja wygląda smacznie. Taki krem z pewnością świetnie by smakował na chrupiących waflach :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to jedynym wyjściem jest ponowne jego zrobienie ;D Wafle i krem to duet idealny ^^

      Usuń
    2. Problem w tym, że nie wiem jak na tofu zareaguje mój żołądek.... nie trawi jego najlepiej;/ Ale gdyby tak tofu zastąpić kaszą gryczaną lub jaglaną? Hm... moze być ciekawie :D A do tego wafle gryczane lub gofry :D

      Usuń
    3. Jaglana jest bardziej neutralna w smaku więc taki krem może przypominać ten z tofu ;)

      Usuń
  2. Wygląda przepysznie :)
    Często miksuję tofu z bananem i mlekiem roślinnym, więc taka mieszanka jest jak najbardziej w moim guście :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taki krem z tofu można robić na niezliczoną ilość sposobów :)

      Usuń
  3. Bardzo apetycznie wygląda :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. O mniam :) uwielbiam takie kremy - pyszne, aż chce się delektować tym smakiem :) świetny :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda pysznie. Ja to jednak preferuję domowy przelicznik wagi w przepisach :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kupiłam ostatnio tofu naturalne i ponownego nabycia nie planuję - moim zdaniem jest jak plastik :p Z bananem jeszcze jako tako, ale samo w sobie nie za bardzo mi smakuje. Choc nie ukrywam, że z budyniem i takimi dodatkami mogłoby mi smakować ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja szczerze mówiąc nigdy tofu nie jadłam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Tyle razy jestem kuszona tym kremem z tofu...muszę się przełamać :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Sporo pyszności ostatnio u ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Myślę, ze jak zapomnę, ze w przepisie jest tofu i zrobię to sobie na śniadanie to będzie super :) Granat i pistacje obowiązkowo dodam, a tofu to nawet wiem czym zastąpię ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz to mnie zaciekawiłaś tym zamiennikiem :D

      Usuń
  11. Zjadłabym, oj zjadłabym;)
    Boże godzina 1 w nocy a ja o jedzeniu
    .. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jesteś jedyna, o północy najprzyjemniej się myśli o jedzeniu :D

      Usuń
  12. Yumi Yumi! Chętnie zrobię sobie bo nie jem mięska :) Buziaczki :*

    OdpowiedzUsuń
  13. Często miksujemy tofu z różnymi dodatkami, czy to słodkimi czy wytrawnymi ale nigdy nie robiłyśmy go z budyniem :) Fajna sprawa :)

    OdpowiedzUsuń