sobota, 11 lutego 2017

Zdrowe pierożki a'la puddingi z niespodzianką

Niektóre osoby rezygnują ze zdrowego odżywiania z powodu monotonii w ich jadłospisie. Ja w momentach kryzysu staram się przygotować potrawę, z którą nigdy wcześniej się nie spotkałam. Tak też było w przypadku tych pierożków. Wiedziałam, że mam ochotę na coś delikatnego i lekkiego. Na myśl przyszedł mi kokosowy pudding, który składałby się z kremowego mleczka kokosowego i bogatych w kwasy tłuszczowe Omega-3 nasion chia. Uznałam, że taki pudding dobrze komponowałby się z galaretką. Do jej zrobienia wykorzystałam dżem Łowicz 100% owoców Dzika Róża, który dostarcza nam porządną dawkę witaminy C. Nie mogło tu też zabraknąć chrupiącego akcentu - migdałów w czekoladzie. Całość zamknięta w papierze ryżowym utworzyła nietypową wersję pierożków.

Muszę przyznać, że eksperyment uważam za udany. Warstwa różana i kokosowa rozpływają się w ustach, a migdały w czekoladzie idealnie podkreślają delikatność pierożków.


Składniki na 3 duże pierożki :

Warstwa różana

Dżem Łowicz 100% owoców Dzika Róża - 40 g ( 2 łyżki)
Żelatyna - 4 g (łyżeczka)
Sok z cytryny - 2 łyżki

Warstwa kokosowa

Mleczko kokosowe - 60 g
Nasiona chia - 15 g (półtorej łyżki)

Migdały w czekoladzie


Migdały - 3 sztuki
Gorzka czekolada - 10 g

Papier ryżowy - 3 listki

Przepis:

W szklance łączymy mleczko kokosowe z chia. Odstawiamy do lodówki.
Czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej. Wrzucamy migdały i dokładnie obtaczamy je w rozpuszczonej czekoladzie. Odstawiamy na 5 minut.  Po upływie czasu, za pomocą łyżeczki przekładamy migdały w czekoladzie na papier do pieczenia i umieszczamy je w lodówce.
Następnie przygotowujemy warstwę różaną. Żelatynę dokładnie rozpuszczamy w 20 ml gorącej wody. Łączymy ją z dżemem i sokiem z cytryny. Odstawiamy do lodówki na kilka minut.
W ciepłej wodzie namaczamy listek papieru ryżowego (ja robię to na patelni). Kiedy papier ryżowy zmięknie umieszczamy go w foremce silikonowej na średniej wielkości babeczki (jeśli nie masz takiej foremki możesz zastąpić ją trzema filiżankami/małymi szklankami), nakładamy na niego warstwę różaną. Następnie umieszczamy na dodaną warstwę migdał w czekoladzie i wszystko przykrywamy warstwą kokosową. Boki papieru ,,sklejamy" ze sobą. Czynność powtarzamy z dwoma pozostałymi pierożkami. Przygotowane pierożki przekładamy do lodówki na całą noc.

Smacznego!


34 komentarze:

  1. Wow! Rewelacyjny deser! :D W życiu bym nie wpadała na takie połączenia smaków. Rewelacja! Również uwielbiam takie eksperymenty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Gosiu! Miło to słyszeć od osoby, dzięki której przygotowało się tak dużo pysznych posiłków :)

      Usuń
  2. Mam u cioci papier ryżowy i muszę zrobić takie pierożki na słodko :) A że ostatnio mam ogromną fazę na pudding chia, to ten przepis idealnie wpasuje się w tę zachciankę :p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzisz jak Ciebie znam :D

      Usuń
    2. Nooo! W ogóle, wracam na siłownię - mam ją w ramach wfu w nowym semestrze ❤ Ale się cieszę! Muszę sobie ogarnąć jakiś plan treningowy (może się prowadząca nie będzie czepiać) i działam.😁

      Usuń
    3. Aa cieszę się, że się cieszysz :D Prowadząca powinna docenić to, że się angażujesz na wf-ie! ;)

      Usuń
  3. Bardzo fajny deser. Ciekawe połączenie smaków. Super! :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kolejny rewelacyjny pomysł.. wyglada jak napisała czerwona filiżanka "niesamowicie"... tak delikatnie jak puszek :) Zdjęcia świetne - takie na zimową porę :) Talerzyk piękny - w domu mamy podobne z serwisu obiadowego taty (z czasów kawalerskich :D)

    PS. Talerzyk ułożyłaś na śniegu? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ;) O to Wam zazdroszczę tych talerzyków! Ja mam taki tylko jeden, jest moim ulubieńcem :D Tak tak, to śnieg. Na dworze najlepsze światło ;)

      Usuń
    2. Nie dziwię Ci się ;) U nas w domu została taka jedna miseczka z chińskim motywem..https://olxkz-ring12.akamaized.net/images_tablicapl/332292537_3_1000x700_porcelana-chinska-zestaw-miseczki-pucharki-salaterki-akcesoria-kuchenne.jpg (zdjęcie z internetu). Została jedna jedyna i jest moją ulubioną ;) Dbam o nią by nie została zbita :)

      Teraz z tym światłem to są problemy ale świetnie sobie poradziłaś :)

      Usuń
    3. Dbaj dbaj, jest bardzo ładna :)
      Dziękuję ;)

      Usuń
    4. Dziekuję :) Jedyne czego muszę pilnować to aby tato nie wziął jej do rąk - bo niestety nie ma wyczucia w dłoniach i podczas jedzenia mogłaby pęknąć od "uderzania" łyżeczką :P
      Nie ma za co :) Miłego wieczoru ♥

      Usuń
  5. Prezentują się niesamowicie ciekawie a przepis jest bardzo apetyczny. Dobrze zrobione zdjęcia, które fajnie je prezentują :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fotograf ze mnie marny dlatego bardzo miło mi to słyszeć! :)

      Usuń
  6. Pyszna kompozycja - każda część już sama w sobie jest pyszna, a co dopiero w takim zestawieniu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze to większa przyjemność w jedzeniu ^^

      Usuń
  7. Ale wspaniały przepis! No rewelacja! Jeszcze jak podane :)
    To prawda z tą monotonią, ja staram się również urozmaicać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ;) Czasami człowiekowi naprawdę nie chce się niczego wymyślać, ale jak już pokona tego lenia to satysfakcja gwarantowana ;D

      Usuń
  8. Ojejku! Rewelacja! Na 100% wypróbuję ten przepis! :)

    Pozdrawiam ♥
    http://princessdooomiii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. O ja, ależ one są boskie! Koniecznie muszę coś podobnego zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawi mnie co tam wymyślisz :D

      Usuń
  10. Ale oszałamiająco wyglądają :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Wygląda niesamowicie, pewnie też tak smakuje!

    OdpowiedzUsuń
  12. Muszę przyznać, że jeszcze nigdy się z czymś takim nie spotkałam! Intrygujące :)

    OdpowiedzUsuń
  13. O mniam :) pięknie podane i ślicznie zrobione zdjęcia :) zjadłabym teraz takie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Na pewno taki deser wygląda bardzo oryginalnie :) Zarówno warstwa kokosowa jak i dżemowa razem smakują świetnie a do tego ten papier ryżowy o lekko słonym smaku. Bardzo lubimy właśnie takie nietypowe połączenia :)

    OdpowiedzUsuń