sobota, 11 marca 2017

Placuszki z ryżu rozpływające się w ustach



Jest to mój kolejny przepis ,,z przypadku". Pomysł na niego zrodził się, gdy miałam ochotę na placki, a nie miałam w domu  mąki. Postanowiłam więc, że zmiksuję kaszę jaglaną, ale w ostateczności padło na ryż jaśminowy - była to dobra decyzja. Po pierwszym kęsie, wiedziałam, że te placuszki tutaj zagoszczą. Stawiam je na równi z moim dotychczasowym faworytem czyli ricotta hotcakes. Placuszki z tej wersji są jeszcze delikatniejsze, a dzięki użyciu ryżu jaśminowego mają lekko orzechowy posmak. Przepis wbrew pozorom nie jest trudny. Jedyne co może przeszkadzać to czas gotowania ryż dlatego proponuję ugotować go w większej ilości dzień wcześniej na przykład jako dodatek do obiadu.

Składniki:

ryż jaśminowy - 45 g przed ugotowaniem
budyń - 10 g
banan - 70 g (1/2 banana)
jajko
szczypta soli
opcjonalnie słodzidło 

Przepis:

Ugotowany i przestudzony ryż jaśminowy blendujemy z bananem, dodajemy resztę składników i ponownie blendujemy. Ciasto nakładamy na rozgrzaną patelnię (duża łyżka masy na jeden placuszek), lekko rozprowadzamy masę na patelni i smażymy na małym ogniu pod przykryciem z obu stron. Podajemy z ulubionymi dodatkami.

Smacznego!


36 komentarzy:

  1. Ryżowych placuszków nie jadłam, ale na pewno wypróbuję - tym bardziej, że rozpływają się w ustach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, tekst jak z reklamy, ale zapewniam - nie kłamię :D

      Usuń
  2. Już nazwa brzmi zachęcająco: będąc w restauracji z pewnością każdy bez wahania by je zamówił... a wyglad mówi sam za siebie "to musi być pyszne" ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze Magda Gessler by mnie nawiedziła i powiedziała, że za mało się rozpływają :D

      Usuń
    2. Pani Magda sama by się rozpłynęła po ich spróbowaniu :D

      Usuń
  3. Kompozycja ciekawa, a placki wyglądają świetnie. Nigdy nie jadłam placków zrobionych z ryżu, ale będę musiała wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy nie jadłam takich placków,ale wyglądają tak pysznie,że muszę je wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Myślisz, że bez jajka wyjdzie? Nigdy nie robiłam takich, a kusisz!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ryż jaśminowy jest bardzo kleisty, więc warto spróbować. Jak ciasto nie będzie chciało z nami współpracować, to mamy chociaż smaczny mus :)

      Usuń
  6. Nie jadłam, ale bardzo chętnie wypróbuję. :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Muszę je zrobić.
    Wyglądają przepysznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nigdy nie jadłam, a nawet nie słyszałam o takich placków, ale wiem, że muszę to zmienić! Jak one cudownie wyglądają! *-*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Także wcześniej o nich nie słyszałam ;D Jak je zrobisz to daj znać czy Ci smakowały :)

      Usuń
  9. Smakowicie wyglądają, muszę wypróbować przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  10. ja myślałam, że surowy ryż, a tutaj ugotowany :)
    No powiem Ci, że bardzo kuszą <3

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo fajny przepis, chętnie wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wygadają bosko, a ja taka głodna.

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo lubimy ryż jaśminowy i o ile nie jemy go tak zwyczajnie to zawsze znajdzie u nas zastosowanie w deserach. Ma cudowny aromat <3 Placuszków jeszcze nie robiłyśmy ale to pewnie kwestia czasu! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W deserach najlepiej się sprawuje :) Pewnie tak :D

      Usuń
  14. Ale pychotka, muszę koniecznie wypróbować ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Wyglądają cudownie! Zapisuję do wypróbowania ❤

    OdpowiedzUsuń
  16. Te placuszki muszą być pyszne! Już to czuję, mmm.

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie jadłam nigdy ryżowych placuszków. Ale wyglądają mega apetycznie!

    Pozdrawiam,
    http://my-little-world-olimpia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetny przepis! Zamawiam takie placuszki :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Już wiem co jutro zabieram do pracy dzięki😘

    WWW.KARYN.PL

    OdpowiedzUsuń
  20. Ciekawe jakby smakowały z brązowym ryżem, na pewno wypróbuję, a zjem z mascarpone lub masłem orzechowym diy;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ryż brązowy znacznie różni się od ryżu jaśminowego. Ryż jaśminowy jest kleisty i ma delikatny smak, dlatego zmiana ryżu bardzo zmieni całą potrawę (strukturę, smak, placuszki z ryżu brązowego mogą także potrzebować dodatkowego ,,sklejaka" by się nie rozwalały). Ale po to jest przepis by można było go modyfikować i tworzyć nowe smaki ;)

      Usuń