sobota, 29 kwietnia 2017

Pełnoziarniste ciacho jabłkowe z mikrofali - ,,cynamonek"


Dziś przedstawiam Wam moje ostatnie uzależnienie - ciasto jabłkowe z mikrofali. Nie licząc okresu wielkanocnego, przez około 2 tygodnie jem je prawie codziennie na deser do kolacji. Wczoraj, będąc już w domu i mając do dyspozycji piekarnik i tak skorzystałam z mikrofali. Ciekawi mnie kiedy w końcu ta ,,faza" mi minie. Na razie końca nie widać ;D To ciacho nazwałam cynamonkiem, bo to właśnie spora ilość cynamonu gra tutaj główną rolę. Ten łatwy i szybki w wykonaniu przepis najbardziej więc polecam dla miłośników cynamonowych słodkości!


Składniki

Mąka pszenna pełnoziarnista - 65 g
Jabłko - 70 g
Jajo
Słodzidło
Soda oczyszczona - 1/4 łyżeczki
Cynamon - 1/2 łyżeczki
Szczypta soli


Przepis

Na tarce o grubych lub średnich oczkach ścieramy jabłko i łączymy je w miseczce za pomocą widelca z resztą składników poza mąką pszenną. Dodajemy mąkę i ponownie dokładnie mieszamy. Masę przekładamy do głębokiego talerza/miseczki wyłożonej papierem do pieczenia. Ciacho ,,pieczemy" w mikrofali na największej mocy przez około 5/6 minut (wszystko zależy od mocy mikrofalówki). 

Smacznego!


33 komentarze:

  1. Ciekawe, może w końcu zrobię jakieś mikrofalówkowe ciastko, bo jak dotąd to podobnie mieszanki wypiekam w piekarniku (właśnie z jabłkiem najczęściej, ale z innymi mąkami i bez jajka). Pysznie to Twoje wygląda ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawa jestem czy wegański wariant udałby się w mikrofali. Dziękuję ;)

      Usuń
    2. Nie wiem, może tutaj jajko ma duże znaczenie...
      Jak spróbuję, to raczej najpierw z jajkiem, a potem ewentualnie będę wydziwiać ;)

      Usuń
  2. Wygląda oblednie, a przy okazji ze zdrowych produktów i szybkie w przygotowaniu!

    OdpowiedzUsuń
  3. Dalej nie zrobiłam mikrofalówkowego ciacha, ale czuję, że się to w końcu odmieni :D Takie szarlotkowe!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chciałam je właśnie nazwać a'la szarlotką, ale jednak cynamon pokonał tu jabłko ;D

      Usuń
  4. Kiedyś robiłam chyba na podsatwie diety Dukana, tak spodobała mi się możliwosć zdrowego i dietetycznego ciasta, ale to zdecydowanie wygląda dużo lepiej <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z dietą Dukana kojarzę jedynie bułeczki z otrębów. Pewnie ciasto to jakaś modyfikacja tego przepisu ;) Dziękuję bardzo! :)

      Usuń
  5. fajne, szybkie, na słodyczowy głód :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wspaniałe, pomysłowe i bardzo smakowite ciacho :) I jak pachnie cynamonem! Mniam <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Takie apetyczne ciacho teraz bardzo by mi się przydało na osłodę niemiłego dnia.
    Pysznie wygląda i jestem pewna, że świetnie smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  8. W takich momentach żałuję, że nie mam mikrofali ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Z tymi "fazami" różnie bywa... czasem mijają szybko a czasem trwają, trwają.... mi osobiście "faza" na masła orzechowe/tahini, buraczki czy też kaszę gryczaną/jaglaną z warzywami nie przeszła a trwa od kilku dobrych miesięcy (na kasze to i od kilku lat:P). Twoje ciacho prezentuje się niesamowicie - z pewnością tak też smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    2. PS Odpisałam... możesz domyślić się w jakiej sprawie ♥ :)

      Usuń
    3. To już chyba prawdziwe zamiłowanie! Na e-maila wejdę gdzieś o 20 :)

      Usuń
  10. Z chęcią bym wypróbowała w piekarniku, ciekawe czy by wyszedł :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Wygląda świetnie! Jeszcze nie robiłam żadnego mikrofalówkowego ciasta. Pora to zmienić :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wygląda super, aż ślinka cieknie, Zapisuję przepis :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Kiedyś też miałyśmy taką fazę na ciacho z mikrofali. Ale aktualnie to mamy już za stary sprzęt na takie bajery :P Ciasto cynamonowe z jabłuszkiem zawsze i wszędzie <3

    OdpowiedzUsuń
  14. Mniam :) Wygląda apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Aż narobiłaś mi smaku, wygląda obłędnie:)

    Zapraszam do mnie!

    OdpowiedzUsuń
  16. W takich chwilach ubolewam, że nie mam mikrofali

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetny patent na niespodziewanych gości ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli nie są wybredni i lubią proste rozwiązania ;D

      Usuń
  18. Uwielbiam cynamon, więc z chęcią bym się skusiła! :3
    Ale niestety już nie mamy mikrofali :/

    OdpowiedzUsuń
  19. Cynamon to jedna z moich ulubionych przypraw, ciastko wygląda mega apetycznie, musi być przepyszne:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Prezentuje się znakomicie :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Miłego weekendu kochana:**

    buziaki:*
    WWW.KARYN.PL

    OdpowiedzUsuń