piątek, 28 lipca 2017

Dietetyczne pierniczki w czekoladzie


Dziś miał pojawić się zupełnie inny przepis, ale po przygotowaniu wczorajszego śniadania zmieniłam plany. Jak kiedyś mówiłam, postanowiłam zamieszczać przepisy, które z mojego punktu widzenia są  ,,typowe”, gdyż co normalne dla mnie, dla drugiej osoby może okazać się niecodzienne. Także dziś przygotowałam coś dla wielbicieli słodkości a zarazem poszukiwaczy zdrowych zamienników słodyczy. Dzisiejszym bohaterem są mięciutkie pierniczki w polewie czekoladowej, które spokojnie mogą zastąpić ich sklepową wersję.

Czasami zastanawiam się dlaczego  95 % słodyczy w sklepach jest samą chemią, skoro tak łatwo można przygotować ich zdrowe zamienniki. Ale co tu się zastanawiać  - jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze. Dobrze, że mamy dostęp do produktów, z których sami możemy stworzyć zdrowe słodkości ;)

Przepis na 6 dużych pierniczków 
Składniki

Mąka pszenna pełnoziarnista – 40 g
Mąka pszenna tortowa – 20 g
Małe jajko
Kakao – 4 g
Miód pszczeli płynny – 16 g (dla słodyczowych łasuchów radzę dodać więcej)
Maślanka – 20 g
Przyprawa do piernika – 3/4 łyżeczki
Cynamon – ¼ łyżeczki
Soda oczyszczona – ¼ łyżeczki
Szczypta soli
Opcjonalnie słodzidło
+ ok. 20 g kakao do polewy

Przepis

Białko ze szczyptą soli ubić na sztywną pianę. W osobnej misce połączyć miód, żółtko i maślankę(za pomocą miksera) . Następnie dodać do nich przesiane mąki, sodę, przyprawę do piernika i cynamon. Wszystko dokładnie połączyć. Na koniec dodać ubite białko. Ponownie zmiksować. Masę przełożyć do silikonowej formy na babeczki. Masa nie powinna przekraczać połowy wysokości foremek. Ciasto na pierniczki piec przez około 15-20 minut w 180 stopniach.

Upieczone pierniczki wystudzić. W międzyczasie przygotować polewę czekoladową – do miseczki wlać około 1/3 szklanki ciepłej wody, dodać kakao i opcjonalnie słodzidło. Wszystko dokładnie wymieszać za pomocą łyżeczki. Polewa powinna być gęsta aby później mogła stwardnieć na pierniczkach. Ostudzone pierniczki zanurzać w polewie i przekładać na talerz wyłożony papierem do pieczenia. Odstawić do lodówki na około godzinę a następnie do zamrażarki na 8 minut.

Smacznego!



http://durszlak.pl/akcje-kulinarne/w-krainie-miodem-plynacej-edycja-4



31 komentarzy:

  1. Bardzo lubię takie grubiutkie pierniczki, biją na głowę te płaskie, Twoje wyglądają obłędnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze to grube pierniczki są na 3 kęsy a nie na jeden ;) Dziękuję :)

      Usuń
  2. Bardzo apetycznie wyglądają :) Porywam do kawki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z kawą na pewno smakowałyby jeszcze lepiej :)

      Usuń
  3. Jestem ciekawa co to za inny przepis miał się dzisiaj pojawić - mam nadzieję, że jeszcze się pojawi :) Dzisiejszym również zachwycasz - pierniczki wyglądają świetnie i z pewnością tak smakują :) I co z tego,ze mamy lato.. latem też można zajadać się pysznymi i zdroywmi pierniczkami z Twojego przepisu :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pojawi się, niedługo ;) Właśnie myślałam, że wybrałam sobie fajną porę na takie przepisy ;D Chociaż, z drugiej strony, w okresie świątecznym jest od groma takich przepisów, lepiej się wyłamać :)

      Usuń
    2. Przyjęło się, że piernik to na Święta bo cynamon i przyprawy korzenne, ale to też słodki wypiek a te je się bez względu na pogodę :D Mam ochotę na pierniczka i muszę czekać do zimy bo to zimowe ciasto? Wolne żarty xD Myślisz o każdym :D

      Usuń
  4. A ja bym wszamała takiego piernika z dżemorem <3 O raju, wyglądają jak takie "Baśniowe"!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie zamierzam na drugi raz nadziać je dżemem ;D

      Usuń
  5. Dla mnie pierniczki to typowo świąteczny wypiek, więc latem ich nie robię, ale ostatnio widziałam je chyba na 3 blogach, więc może czas zmienić przyzwyczajenia :) W przekroju wyglądają przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pierniczki są dobre o każdej porze roku :) Ja wpadłam na pomysł ich zrobienia, kiedy zobaczyłam u babci kupne ;)

      Usuń
  6. uuuu !! Narobiłaś apeptytu mi :* Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  7. też uważam, że na pierniczki nie ma złej pory;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziś kolejny tak apetyczny wpis ;) do kawki lub herbatki idealnie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pierniki latem? Akceptujemy to całym piernikowym serduszkiem :P To teraz narobiłaś nam ochoty na korzenne smaki.
    P.S. A tutaj masz taki tam filmik... tylko koniecznie obejrzyj przed snem xP
    https://www.youtube.com/watch?v=zqcyKk16230&t=17s

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piernikowe serduszko brzmi pysznie :D
      A dziękuję! Czekałam do teraz by włączyć :p Przed snem ze względu na tytuł czy dlatego że niektóre ich stroje wyglądają jak pidżamy a może żebym miała zacne sny? xD Ej ale fajne to! Dzięki Wam chyba właśnie mam nową piosenkę, którą będę słuchać do zamęczenia ;D Jak już jesteśmy przy kpopach to polecam do biegania Gucci Jessi ;>

      Usuń
    2. Każdy powód jest dobry by to obejrzeć ^^ Choreografia niezbyt skomplikowana ale trafiona w punkt ;) Dobrze, że dobra piosenka idzie w parze z całością ;)

      Usuń
  10. Przepis na fit pierniczki? Ekstra! Uwielbiam te ciastka, a gdy są w pełni legalne to jeszcze bardziej!

    OdpowiedzUsuń
  11. To na pewno coś dla mnie :) Zwłaszcza że zaczynam zdrowy tryb życia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To trzymam kciuki by zdrowe odżywianie stało się częścią Twojego życia ;)

      Usuń
  12. ciekawy przepis, ale nie przepadam za pierniczkami :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wygląda bardzo apetycznie, lubię pierniczki i wszelakie ciasta i ciasteczka z przyprawami korzennymi :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Mniaaam ale pychotka, wyglądają bardzo smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. ale mnie ochota nabrała brzmi smacznie na pewno skorzystam z przepisu ;) miłego wieczoru pozdrawiam :P

    OdpowiedzUsuń
  16. Niby gorąco, ale mam teraz smaka na takie pierniczki :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Cudowne pierniczki,wyglądają bardzo apetycznie <3

    OdpowiedzUsuń
  18. ale bym takiego wszamała <3 ah <3
    http://czynnikipierwsze.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Pierniczki nie powinny być dietetyczne :D

    OdpowiedzUsuń