niedziela, 23 lipca 2017

Fit czeko krajanka z cukinii

Tak jak zapowiadałam, w najbliższym czasie zrobi się tu nieco bardziej kulinarnie. Dziś mam dla Was przepis na czekoladową krajankę z cukinii. Początkowo przepis ten był na cukiniowe brownie. Struktura tego ciasta już nieco mi się znudziła, także postanowiłam zrobić z niego krajankę. Jeśli więc bardziej podoba Wam się propozycja na brownie, polecam po prostu zmienić naczynie, w którym będziecie piec ciasto i wydłużyć czas pieczenia ;)


Składniki

Cukinia – 300 g
Małe (!) jajo
Mąka owsiana lub zblendowane płatki owsiane – 40 g
Proszek budyniowy – 20 g
Kakao – 15 g
Miód pszczeli płynny– 15 g
Rodzynki – 10 g
Morele suszone – 10 g
Gorzka czekolada – 10 g

Przepis

Cukinię zetrzeć na tarce na grubych oczkach, następnie odcisnąć, posypać solą i odstawić na 20 minut by puściła sok. Po tym czasie cukinię ponownie odcisnąć  - trzeba to zrobić dokładnie, tak aby wydawało się, że cała woda została wyciśnięta. Jajko połączyć za pomocą widelca z płynnym miodem. Dodać cukinię i ponownie wymieszać. Do masy wsypać mąkę owsianą, proszek budyniowy i kakao. Wszystko dokładnie połączyć. Na koniec dodać pokrojone morele, rodzynki i czekoladę, wymieszać. Masę rozprowadzić równomiernie na blasze wyłożonej papierem do pieczenia - grubość ciasta powinna wynosić około 1 cm. Piec w 200 stopniach przez około 15-30 minut (wszystko zależy od piekarnika, mój zabytek potrzebuje 30 minut, ale w innych piekarnikach ciasto już by się przypaliło). Radzę więc sprawdzać strukturę ciasta podczas pieczenia.

Smacznego!



http://durszlak.pl/akcje-kulinarne/w-krainie-miodem-plynacej-edycja-4#fndtn-panel-aktualne

25 komentarzy:

  1. Robiłam takie ciacho (właśnie w formie brownie - grubsze) i jest pyszne - cukinia nadaje fajnej soczystości i sprawia, że ma bardzo wilgotną strukturę <3 Dawno nie robiłam, czas powtórzyć! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten kto wymyślił cukiniowe brownie jest geniuszem :D

      Usuń
  2. Po składzie widzę, że powstało coś pysznego. Uwielbiam ciasta z dodatkiem cukinii i nawet dzisiaj dodałam trochę do moich pieczonych owsianek na jutro i pojutrze ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To znak, że sezon na cukinię w pełni ;)

      Usuń
  3. Jesteś genialna... wiesz? :D Świetny pomysł na cukinie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chciałabym to usłyszeć robiąc jakąś głupotę ;D 14 cukinii w domu to trzeba coś kombinować ;)

      Usuń
    2. Dla jednego coś jest głupotą a dla drugiego niekoniecznie :) Poza tym nawet robiąc tak zwaną głupotę, można w nieoczywisty i zaskakujący sposób osiągnąć coś świetnego :)
      Jestem ciekawa, co jeszcze wyczarujesz z cukinii :D

      Usuń
  4. Przyznam, że ciekawy wynalazek. Chętnie bym spróbowała :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Ukradnę Twój pomysł do mojej kuchni :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawa propozycja, chętnie wypróbuję przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  7. bardzo fajna słodkość:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mokre i czekoladowe <3 Takie proste a ile radości z jedzenia :D

    OdpowiedzUsuń
  9. ciekawy przepis, szkoda że nie mam piekarnika ;/

    OdpowiedzUsuń
  10. wygląda bardzo apetycznie! chętni wypróbuję :)
    Sandicious

    OdpowiedzUsuń
  11. Będę musiała spróbować to wyczarować u siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciasta z cukinią jeszcze nie jadłam, a nie ukrywam, że z chęcią bym spróbowała. Słyszałam, że jest wilgotne, a takie właśnie lubię! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli takie lubisz, to gwarantuję, że w cieście z cukinią byś się zakochała! ;)

      Usuń
  13. fajny pomysł! nigdy bym na coś takiego nie wpadla <3
    http://czynnikipierwsze.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Wspaniały pomysł na smakowitą przekąskę :D

    OdpowiedzUsuń