niedziela, 13 sierpnia 2017

Owsiano-sezamowe tosty z gruszką


Przyszedł czas na obiecany wpis. Mam dla Was dwie wersje ,,tostów” - tradycyjną i z kakao.  Wersje te różnią się nie tylko kolorem ale i strukturą. Kakaowe tosty to moja pierwsza próba. Według mnie, ciasto wyszło za bardzo naleśnikowe. Tosty smakowały mi, ale wiedziałam, że muszę jeszcze popracować nad konsystencją ciasta. Druga wersja wyszła już tak jak chciałam - tosty były zbite i jeszcze lepsze w smaku. Do ciasta dodałam mniej gruszki i małe jajko. Zrezygnowałam też z kakao, ale tylko z powodu moich widzimisi. Poniższy przepis jest już tą dopracowaną wersją.


Składniki

Mąka owsiana / zblendowane płatki owsiane – 50 g
Sezam – 20 g
Małe (!) jajko
Gruszka – 100 g
Twaróg  – 70 g
Słodzidło –ilość według preferencji
Soda oczyszczona – 1/3 łyżeczki
Szczypta soli
Opcjonalnie łyżka kakao

Przepis

Twaróg mielimy ze słodzidłem za pomocą miksera do uzyskania gładkiej konsystencji . Dodajemy do niego resztę składników poza gruszką, miksujemy. Gruszkę pokrojoną w kosteczkę łączymy z masą za pomocą łyżki. Masa powinna być zwarta, powoli odchodzić od łyżki. Jeśli jest zbyt ,,lejąca” należy dodać więcej mąki. Pieczemy w opiekaczu przez około 5-8 minut.

Smacznego!

wersja tradycyjna

27 komentarzy:

  1. Takich jeszcze nie miałam okazji spróbować, ale bardzo chętnie bym zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda lepiej niż ciasteczka :) Można by takie sprzedawać w kawiarniach :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ;) Następnym razem podam je z herbatą ;D

      Usuń
    2. To chyba dla mnie bo z kawą się nie lubimy :D

      Usuń
  3. Jeszcze nigdy w taki sposób nie wykorzystałam opiekacza. Spróbuję na pewno! :D

    Zapraszam do mnie:
    BLOG

    INSTAGRAM

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepisem przypomniałaś mi, że robiłam kiedyś tosty z jabłkiem i cynamonem! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szarlotkowe tosty? Narobiłaś mi smaka! ;)

      Usuń
  5. Super! Zdrowa wersja tostów - genialny pomysł. Muszę je wypróbować! ;)
    Pozdrawiam, Asia z Rodzinka Biega

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawy pomysł, jeszcze nigdy tak przygotowywanych tostów nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wyglądają genialnie, a i skład wskazuje, że wyszło Ci coś pysznego ;)
    Takich tostów nie zrobię, bo nie mam opiekacza, ale jak popatrzyłam na Twoje pyszności, to naszło mnie na owsiane gofry ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wowo, fajna alternatywa dla zwykłych tostów :>

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie mam opiekacza, ale na patelni też by chyba wyszły :D

    Czekam na ten wolny wrzesień, kiedy będę chadzać sobie bez pośpiechu na targ, kupować śliwki, gruszki i jabłka, i pichcić... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko trochę by było walki by to gęste ciasto przeszło na patelnię :D
      Już niedługo! ;)

      Usuń
  10. robiłam z takiego chleba tosty ale zawsze w wersji deserowej bardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie mamy takiego opiekacza... brat wziął na poligon i już nie wrócił... opiekacz, brat tak xD

    OdpowiedzUsuń
  12. Ależ finezyjne, smakowite i pożywne tosty! :) Palce lizać! <3

    OdpowiedzUsuń
  13. ale świetny pomysł! z Chęcią wykorzystam bo aż slinka cieknie :D <3
    http://czynnikipierwsze.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Boski przepis. Muszą być obłędne te tosty. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo ciekawy przepis! Fajnie muszą smakować takie tosty :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Takie tosty muszą być o wiele, wiele lepsze niż te standardowe :) A do tego tak pięknie wyglądają!

    OdpowiedzUsuń
  17. Muszę wypróbować przepis na te cudo. Tylko brakuje mi tostera :P Jak tylko znajdę jakiś porządny to zabieram się za te pięknie opieczone tościki ;) !

    Pozdrawiam
    ~ K.

    OdpowiedzUsuń