sobota, 9 września 2017

2 składniki - 21 przepisów cz.1



Witajcie! Dzisiaj mam dla Was pierwszą część serii wpisów, które ostatnio zapowiadałam. Tą serią chcę pokazać, że kuchnia to idealne miejsce na rozwijanie swojej kreatywności. Nie trzeba mieć pełnej lodówki i posiadać produktów z górnej półki by przygotować coś smacznego.

Jako bohaterów wpisu wybrałam banany i kakao. Można więc się domyślić, że przedstawię Wam przepisy na desery ;) 


Kilka słów wyjaśnień:

-niektóre przepisy są bardzo proste, inne wymagają nieco więcej zaangażowania
- przepisy są bazą, na której można eksperymentować
- w niektórych przepisach, odrobina słodzidła polepszyłaby smak deseru
- jako składnik nie liczę wody
- kilka bananów liczę jako jeden składnik
- w przepisach na lody, kremy czy też mrożonki bardzo ważne jest by banany były dojrzałe
- w deserach mrożonych ważne jest by nie przekraczać znacząco podanego czasu mrożenia – inaczej deser będzie skamieniały i straci cały smak


Trufle 
 
 

Banan – 120 g
Kakao – 40 g

Banana miażdżymy za pomocą widelca lub tłuczka do ziemniaków, po czym łączymy go z kakao. Nawilżonymi wodą dłońmi formujemy z masy kuleczki, które następnie obtaczamy w kakao. Trufle przekładamy do zamrażarki na około 1,5-2 godziny.


Muffin
przepis tutaj


Krem czekoladowy


Banany – 2 sztuki
Kakao – 15 g

Banany blendujemy. Następnie łączymy je z kakao.


Plasterki banana maczane w kakaowym sosie
 

Banan  
Kakao – 10 g

Wykonanie banalne ;) Plasterki bananów podajemy z kakao rozpuszczonym w około 1/3 szklanki gorącej wody



Warstwowy deserek

 

Banan – 2 sztuki
Kakao – 12 g

Banany blendujemy. Część zblendowanych bananów przekładamy do drugiej miseczki i łączymy je z kakao. Masy układamy warstwami w szklanym naczyniu.


Lody czekoladowe

 

Banany - 220 g 
Kakao - 30 g

Banany blendujemy. Dodajemy kakao i dokładnie mieszamy. Odstawiamy do lodówki na około 3-4 godziny, co godzinę dokładnie mieszając masę.
 

Placuszki 
 

Dojrzałe banany - 180 g 
Kakao - 42 g

Banany miażdżymy za pomocą widelca lub tłuczka do ziemniaków, a następnie łączymy je z kakao. Masę przekładamy na patelnię wyłożoną papierem do pieczenia. Smażymy pod przykryciem na małym ogniu. Kiedy wierzch placuszków będzie ,,ścięty” przekładamy je na drugą stronę – najlepiej przed przekładaniem wyłączyć gaz i zostawić placki na 30 sekund pod przykryciem. Dzięki temu można łatwo odczepić je od papieru


Niektóre przepisy są tak łatwe, że głupio mi je podawać ;) Jednak chcę pokazać jak wiele ,,dań" można stworzyć z dwóch składników. Mam nadzieję, że taka seria wpisów zainspiruje niektóre osoby do eksperymentowania w kuchni :)

30 komentarzy:

  1. REWELACJA! Dla mnie to jest znakomity pomysł i niektóre przepisy wykorzystam już dzisiaj! :) Już nie mogę się doczekać kolejnych części tej serii. :)

    Pozdrawiam ♥
    http://princessdooomiii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę! To życzę smacznego! ;)

      Usuń
  2. Świetne pomysły, na pewno z wielu skorzystam, bo czasem mam ochotę na jakiś deser, ale czasu do wykonania brak :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie lubię bananów w deserach:(

    OdpowiedzUsuń
  4. Mmmm :D Dwa składniki, a tyle pomysłów :) Faktycznie wystarczy odrobina kreatywności, żeby stworzyć coś pysznego :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Rozbroiłaś mnie swoją kreatywnością :D Moje ulubione połączenie - wszystko bym spałaszowała!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W lipcu i sierpniu mogłaś u mnie zamieszkać, to połączenie było wówczas dla mnie codziennością :D

      Usuń
    2. Ja teraz będę katować - banany zamrożone, kakao kupione... :D Pierwszy zakalcowaty chlebek bananowo-kakaowy już za mną, teraz czas na lody :D

      Usuń
  6. Placuszki wyglądają jak pierniczki :D
    Wszystko wygląda przepysznie i na pewno takie jest - bardzo lubię zarówno banany, jak i kakao ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę kiedyś je zrobić z przyprawą do piernika. Może chociaż trochę będą przypominały ich smak ;D

      Usuń
  7. Super! Tylko dwa składniki, a jak pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wszystkie propozycje kuszą :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Według mnie pomysł na cykl jest REWELACYJNY i to dosłownie. Być może niektóre przepisy na pierwszy rzut oka niektórym mogą wydawać się banalne bo tylko dwa składniki, ale powiedzmy sobie szczerze, że wiele osób na nie by nie wpadło. Udowadniasz, że nie potrzeba wiele aby stworzyć prawdziwe kulinarne dzieło sztuki - pyszne, smaczne i bez potrzeby posiadania umiejętności kulinarnych rodem z programów kulinarnych ;)

    Część pomysłów znałam ale np. takie placuszki, czy trufle to dla mnie nowość. Nie spodziewałabym się, że placuszki wyjdą bez mąki, ale domyślam się, ze to kakao tutaj ją zastępuje. A trufle? Niby banana z kakao jadłam, ale nie w formie trufli :) Twojego muffina poznałam już wcześniej ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W bananach i kakao jest jakaś magiczna moc ;) Kiedyś popularne były placuszki bananowe bez mąki a także i bez kakao - zawierały jedynie banany i jajko :)

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    3. Pamiętam te placuszki - robiłam je :)
      Ciekawe, gdzie jest więcej tej magii :D
      Dzisiaj zrobiłam trufle z Twojego przepisu - grzecznie czekają w zamrażarce xD

      Usuń
  10. Kiedyś z pewnością wykorzystam jakiś z twoich przepisów :) szczerze mówiąc ja banany wolę te niedojrzałe :P ale tutaj wiem że muszą być dojrzałe :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Także wolę te niedojrzałe, ale niestety nadają goryczy deserom ;)

      Usuń
  11. doskonały pomysł na wpisy, a przepisy mega kreatywne!
    Szczególnie krem czekoladowy i warstwowy deser to coś dla mnie:)

    OdpowiedzUsuń
  12. O mniam! Wszystkie niezwykle smakowite! <3

    OdpowiedzUsuń
  13. I pomyśleć, że to wszystko z dwóch składników!

    OdpowiedzUsuń
  14. Klasyka, dwa składniki: kakao i banan. Jednak nawet nie zastanawiałyśmy się ile słodkości można z tego duetu stworzyć O.o

    OdpowiedzUsuń
  15. ojacie! :D i to tylko z dwóch składników! :D mega pomysłowe i pyszne propozycje
    http://czynnikipierwsze.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Często robię z tych dwóch składników różne placki teraz podkradane od ciebie przepisy :)


    Buziaki:*
    WWW.KARYN.PL

    OdpowiedzUsuń
  17. Ale tu pyszniutko :) Lody czekoladowe wypróbuje na pewno :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo fajne pomysły, nie masz pojęcia jaką ochotę mam dzisiaj na coś słodkiego i czekoladowego, jak nigdy. Pewnie dlatego, że wstałam o 5 rano i nie jadłam za dużo podczas lotu. Niestety dopiero jutro uzupełnię zapasy, na pewno nie zapomnę o bananach i czekoladzie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli dziś nadszedł ten wielki dzień ;D

      Usuń
  19. O, niektóre z nich bym wypróbowała :)

    OdpowiedzUsuń