czwartek, 14 września 2017

Czekolada Tesco Finest Dominican Republic 85% - recenzja


Do Tesco chodzę dość rzadko, ale jak już się tam znajdę to zawsze kupię produkt, którego nigdy wcześniej nie próbowałam. Tym razem padło na czekoladę z wysoką zawartością kakao. Do tego typu czekolad nie mam zbyt dużych wymagań. Jedyne, czego oczekuję, to wyraźny aromat ziarna kakao, który mógłby świetnie sprawdzić się w domowych wypiekach.


Czekolada Tesco Finest Dominican Republic 85% 


Skład: miazga kakaowa, tłuszcz kakaowy, kakao w proszku o obniżonej zawartości tłuszczu, cukier, ekstrakt z wanilii 

Wartość energetyczna: 627 kcal / 100 g

Cena: 4,99 (zł) (na promocji, zwykła cena 8,99 lub 11,99)

Zakup: Tesco

Recenzja: Czekolada jest twarda i sucha, rozpuszcza się bardzo wolno. Jak można domyślić się po zawartości kakao, czekolada jest gorzka, brakuje jej akcentu słodkości. Zapach czekolady też nie powala na kolana – czuć jedynie lekki aromat kakao. Jadłam już czekolady z wyższą zawartością kakao i bardziej mi smakowały, miały w sobie więcej wyrazu i ,,kakaowości” . Tu czuję gorycz i nic więcej. Według mnie czekolada nie jest warta swojej ceny (nie jestem pewna, ale wydaje mi się, że jej normalna cena to 11,99). Co doceniam, to jej dobry skład.


Wolicie takie krótkie recenzje czy dłuższe czyli bardziej rozbudowane oraz podzielone na smak, strukturę, wygląd? Na ten moment wybrałam tę pierwszą wersję, ale zależy mi na Waszej opinii :)

40 komentarzy:

  1. Jeśli chodzi o recenzje to według mnie powinnaś pisac takie jak Tobie jest wygodniej - mi osobiście każda forma się podoba i lubię to jak piszesz :) Z drugiej strony dobrze znać strukturę produktu - wiedzieć jak produkt "zachowuje się" na języku, pod wpływem ciepła, czy się topi, rozpuszcza, jest gumowy, miękki itp. jakby nie było to wpływa na na jego odbiór i wrażenia smakowe :)

    Co do czekolady, to w moim Tesco z pewnością jej nie ma, ale sama niejednokrotnie przekonałam się, że cena produktu jest zawyżona jeśli chodzi o jakość. Moja mama mówi, ze prawidłowa cena produktu to ta po obniżce, tylko nie wie skąd wzięli tę pierwszą - chyba z kosmosu ;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Struktura będzie uwzględniona i w krótszej wersji, tylko właśnie zastanawiam się czy zasługuje na większą uwagę ;)
      To jest wykorzystywanie naszych słabości. Jak widzimy przekreślone 30 zł na np. 19 zł to myślimy, że załapaliśmy się na okazję :D

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    3. Tak zwany chwyt marketingowy.... psychologia xD

      Usuń
  2. Recenzję pisz tak jak Ci w duszy gra :)
    Czekolady tej nie miałam, ale nie jestem pewna czy się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za odpowiedź. Chyba wiem którą wersję wybiorę ;)

      Usuń
  3. Ja ta czeko lubię, choć szału nie ma i z tej serii jest wiele lepszych :)) One bywają na promce i wtedy zazwyczaj robię zapasy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kupiłam ją właśnie na promocji. Było kilka czekolad z tej serii po przecenie, ale wybrałam ją ,,bo zielony" :D

      Usuń
  4. Nie lubię gorzkich czekolad, więc i tak bym nie spróbowała, nawet jak byś napisała że pyszna :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Chyba nie kupiłabym jej za tyle tym bardziej że rewelacyjna nie jest. W kwestii opisu czekolad lepiej krótkie opisy bo tutaj wiele rozwodzić się nie można :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niektórzy potrafią, ja nie mam zdolności ;D

      Usuń
  6. Kupiłam dokładnie tę samą, bo była właśnie w promocji :D Jest okej, ale Exquisite z Rossmanna (ponad 70% kakao) jest o wieeele lepsza (spróbuj koniecznie! Wyśmienita!) :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdzieś w czerwcu jadłam tę czekoladę z Rossmanna. Mimo, że miała datę ważności do bodajże września, była cała biała - jakby zepsuta i dziwnie smakowała. To mnie zniechęciło, ale chyba dam jej drugą szansę ;)

      Usuń
    2. Musiała być jakoś źle przechowywana, bo ja kupiłam ją właśnie na promocji i nic takiego nie miało miejsca :D

      Usuń
  7. 85 % kakao to super czekolada, lubię takie:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja chyba wole te treściwsze recenzje, bo dzięki nim wiem na co mogę się przygotować i jak sprawdza się dany produkt :) Co do czekolady pierwszy raz ją spotykam, a sama jakoś nie jestem miłośnikiem Tesco więc na pewno jej nie kupie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wezmę to pod uwagę ;) Zauważyłam, że wiele osób nie przepada za Tesco.

      Usuń
  9. Twarda i sucha... Z moją tabliczką było tak samo, ale ja mam słabszą jeśli o zawartość kakao chodzi.
    Możesz pisać dłuższe recenzje. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli była pewnie smaczniejsza :)
      Dziękuję za odpowiedź ;)

      Usuń
  10. A w moim mieście nie ma Tesco :P

    OdpowiedzUsuń
  11. Kochana pisz tak jak Tobie pasuje, ja lubię czytać wszystkie Twoje recenzje. :) Ja za gorzkimi czekoladami nie przepadam, więc po tą tym bardziej bym nie sięgnęła.

    Pozdrawiam ♥
    http://princessdooomiii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie przepadam za tą czekoladą. Za tą cenę można dostać dużo lepsze;) A recenzje zależą od Ciebie. Jeśli produkt wymaga dłuższej opinii to taka będzie najwłaściwsza. Przyjemnie czyta się Twoje wpisy :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. ładne opakowanie ja nie lubię zdrowch czekolad o wysokiej zawartości kakao

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie wiedziałam, że Tesco ma takie pyszności. Ja akurat wole krótkie i zwięzłe recenzje :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Nigdy nie jadłam czekolady z Tesco :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Rodzaj recenzji zależy chyba też od rodzaju produktu. O niektórych nie ma, co się rozpisywać :) Też do Tesco rzadko chodzę, bo mam je bardzo daleko. A czekolady gorzkiej nie jadam, bo bardzo jej nie lubię, mimo, że jest najzdrowsza (za to deserowa może być).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda ;) Za kilka lat pewnie i zdrowe mleczne czekolady będą gościły na półkach większości sklepów :)

      Usuń
  17. Przechodziłam koło nich wiele razy kusiły oj kusiły :D Cena rzeczywiście troszkę wysoka, kiedyś może spróbuje :)

    OdpowiedzUsuń
  18. ja lubie te krotkie recenzje :D zwiezłe, krótkie i na temat! :D ale jak Ci kochana wygodniej bo czytać i tak będę :DDDD
    a co do Tesco, jestem tam tak rzadko, ze masakra :D
    ps ja jestem słodka dziurka i dla mnie czekolada gorzka to nie czekolada hehe :D
    pozdrawiamy
    http://czynnikipierwsze.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło, że to czytasz! Ja nie lubię się rozwodzić, ale spróbuję odnaleźć jakiś kompromis, bo opinie są różne ;) Mogę Ci polecić czekoladę Bellarom 70% z Lidla. Jak na tak wysoki procent kakao, jest słodka :)

      Usuń
  19. Ja lubię zarówno te dłuższe jak i krótsze recenzje.
    Co do tej czekolady, to nie próbowałam, szkoda, że nie jest jakaś wyjątkowo smaczna, bo skład ma fajny i brak tej syfiastej lecytyny sojowej, co obecnie jest rzadkością wśród dostępnych na naszym rodzimym rynku:/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy nie zagłębiałam się w temat szkodliwości lecytyny sojowej, ale rzeczywiście często można ją spotkać w składzie czekolad.

      Usuń
  20. Ja bardziej przepadam za krótkimi recenzjami choć sama czasem walnę taki poemat, że głowa mała. Ja bym na tą czekoladę nawet nie popatrzyła. Gorzka czekolado giń:D Brrrr. Nie cierpię. Ja nawet za zwykłą nie szaleje (jedynie w wiadome dni) ale gorzka może dla mnie nie istnieć:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Twój komentarz wzbudziłby strach u niejednego czekoladoholika ;D

      Usuń
  21. Zawsze zastanawiałam się czy te czekolady z Tesco są dobre, powiem szczerze, że przyciągało mnie opakowanie ale recenzja mnie zniechęciła i widzę, że nie muszę żałować tego, że jej nie kupiłam jeszcze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem jak jest w przypadku reszty czekolad z danej serii, ale tej nie polecam ;)

      Usuń
  22. Ja akurat uważam tę czekoladę za jedną z lepszych gorzkich na rynku. Ale każdy ma inny gust i preferencje :)

    OdpowiedzUsuń
  23. No cóż czekolada, która zawiera dużo kakao jest gorzka, bo są w niej flawonoidy, które polepszają krążenie krwi, wpływają na polepszenie humoru i zmniejszają stress. Niestety wielu producentów usuwa je aby zmniejszyć gorycz. Jest niemożliwe aby czekolada wysokoprocentowa nie była gorzka...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie oczekuję od czekolad wysokoprocentowych słodyczy ;)

      Usuń