sobota, 23 września 2017

Szakszuka z dynią i grzybami



W ,,patelnianych" daniach lubię prostotę, pełnię smaku i to jak łatwo można je modyfikować. Tę potrawę nazwałam szakszuką, jednak bardziej precyzyjnym określeniem byłoby ,,mix warzyw z grzybami i jajkami". Na zdjęciu widać tylko jedno jajko, drugiego zabrakło w lodówce ;)


Składniki

Dynia – 200 g
Cebula – jedna duża sztuka
Odgotowane grzyby – duża garść
Por – 50 g
Papryka – ½ małej sztuki
Kukurydza z puszki – 3 łyżki
Jajka – 2 sztuki
Koncentrat – 60 g
Masło klarowane – niecała łyżeczka
Ulubione przyprawy ( u mnie czosnek, przyprawa do kurczaka, curry , papryka słodka, chili i zioła do drobiu)
Sól, pieprz

Przepis

1. Dynię kroimy w kostkę, cebulę w ćwiartki, pora w krążki, a grzyby w cienkie plasterki.
2. Pokrojone warzywa i grzyby wrzucamy do głębokiej patelni, posypujemy je ulubionymi przyprawami, opcjonalnie dodatkowo solą.  Dolewamy ponad ½ szklanki wody i dusimy pod przykryciem przez około 20 min, w międzyczasie dolewając nieco wody (w przypadku jej odparowania).
3. Następnie dodajemy pokrojoną w kostkę paprykę oraz masło klarowane. Mieszankę podsmażamy przez około 8 min.
4. Zmniejszamy gaz. Dodajemy kukurydzę i koncentrat. Opcjonalnie ponownie doprawiamy. Całość dokładnie mieszamy.
5. Do mieszanki wbijamy jajka. Warzywa dusimy na małym ogniu do momentu ścięcia się jajek.


34 komentarze:

  1. Ciekawy przepis chyba się skuszę, bo t zdecydowanie moje smaki. Uwielbiam takie pełne kolorów dania jednogarnkowe. Cudownie też że wpasowują się w jesienny klimat. Pozdrawiam
    Sylwia z http://vaniliowoczekolodowa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jesienne dania to zdecydowanie jeden z największych plusów tej pory roku. Również pozdrawiam ;)

      Usuń
  2. Dawno takiej nie jadłam... wygląda smacznie - te kolorki :) Świetny pomysł na dynię i jajko ;) Można się najeść :)

    OdpowiedzUsuń
  3. też uwielbiam patelniowe dania :) ale to mus i byc dobre :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Według mnie są lepsze niż te garnkowe ;D

      Usuń
  4. Ciekawy przepis, zapisałam i wypróbuję;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo apetycznie u mnie dziś jednak wyszedł makaron i pulpeciki :P a wczoraj zupa krem z kukurydzy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pysznie! Tęsknię za Twoimi wpisami z przepisami :)

      Usuń
  6. Podoba mi się połączenie dyni, grzybów i cebulki :D Typowej szakszuki nigdy nie jadłam, ale dodawałam niejednokrotnie jajko do warzywnych mieszanek, tworząc a'la jajecznicę (ubogą w jajka :P).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze nie wiem jak wygląda typowa szakszuka :D Jajka potrafią dodać takim mieszankom warzywnym charakteru ;)

      Usuń
  7. W sam raz na ta pore roku. <3

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo smakowite danie, takie kolorowe i jesienne :)
    Rzadko jadam grzybów, ale takim zestawem bym nie pogardziła ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie grają tu pierwszych skrzypiec, więc można i z nich zrezygnować ;)

      Usuń
  9. Bardzo chętnie bym zjadła, nawet o tak późnej porze :)

    OdpowiedzUsuń
  10. To nie jest danie w moich klimatach, ale trzeba przyznać, że wyglada bosko :)

    OdpowiedzUsuń
  11. bardzo ciekawy przepis :D <3 z chęcią bym zjadła!
    http://czynnikipierwsze.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Oj tak, dania z patelni są fajne :D Szybkie i wygodne.

    OdpowiedzUsuń
  13. Mniaam wyglada przepysznie!:)
    Zapraszam do obserwacji mojego bloga!:)

    OdpowiedzUsuń
  14. mega ciekawe połączenie: dynia z grzybami - trzeba będzie spróbować

    OdpowiedzUsuń
  15. Wygląda smakowicie. Ostatnio pokochałam dynię, więc chętnie zjadłabym ją w takim wydaniu. Grzyby również uwielbiam, więc danie idealne dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaje mi się ,że wiele osób, które nie jedzą dyni i sądzą, że by im nie posmakowała, zakochaliby się w jej smaku po jednym daniu ;)

      Usuń
  16. Mix warzyw brzmi przepysznie hehe :D Zamiast grzybów dodała bym coś innego, bo nie za bardzo za nimi przepadam, ale całość wygląda bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie trzeba je niczym zastępować, można je po prostu pominąć. Danie wiele na tym nie straci ;)

      Usuń
  17. Uwielbiam takie twórcze miksy :) To taka kulinarna kreatywność. A nazwa świetna - od razu budzi zainteresowanie :) Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przygotowywanie miksów potrafią pobudzić kreatywność. Dziękuję i również pozdrawiam ;)

      Usuń
  18. Wygląda smakowicie i na pewno tak samo smakowało :)

    Buziaki:*
    WWW.KARYN.PL

    OdpowiedzUsuń
  19. Szakszukę z dynią robiłam, ale nigdy z grzybami. Ciekawie się prezentuje :)

    OdpowiedzUsuń
  20. O matko to wygląda jak prawie nasze danie :P Łączy nas tak wiele... łącznie z zamiłowaniem do dań patelniowych xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co prawda to prawda! Team dań patelniowych rulez! :D

      Usuń
  21. Mniam mniam, szczególnie te grzybki ;)

    OdpowiedzUsuń